اجتماعیشهری، جامعه

رونمایی از دیوارنگاری شهید لشگری

‍اقتصاد جامعه؛دهمین روز دی ماه۹۹، مصادف شد با رونمایی از دیوارنگاری مزین به تمثال مبارک امیر سرلشگر شهید خلبان حسین لشگری که در مجاورت بزرگراهی به همین نام نیز می باشد.

به گزارش اقتصاد جامعه و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، رجب زاده شهردار این منطقه در ابتدای این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین و تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه گفت:
امروز افتخار میزبانی از فرزند برومند شهید والامقام حسین لشگری را داریم؛ این شهید بزرگوار به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سیدالاسراء لقب داشتند، چراکه به مدت ۱۸سال در زندان های رژیم بعث بغداد اسیر بودند. وی در ادامه افزود:
یکی از مهم ترین رویکردهای کنونی مدیریت شهری، پرداختن به موضوعات اجتماعی و فرهنگی است. در کنار پروژه های عمرانی که زمینه ساز ایجاد زیرساخت ها و خدمت به شهروندان می باشد؛ این قبیل دیوارنگاره ها که با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان والامقام اجرا می شود، بدون شک اهمیتی دوصد چندان بالاتر دارد. رجب زاده تاکید کرد:
شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مدافعین حرم برای وحدت ایران و یکرنگی و اتحاد ملی، جان شیرین خود را فدا کردند و اشائه این مهم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر ذمه تک تک ماست.
در ادامه این مراسم جلالی مدیرکل ایثارگران شهرداری تهران گفت:
نقش آفرینی بی مانند شهید لشگری در جغرافیای خاص و مناطق مردابی در زمان جنگ تحمیلی جلوه ای متفاوت از رشادت این بزرگ مرد عرصه میدان های سخت را به تصویر می کشد. وی افزود:
امیدوارم روزی برسد که کارگردانان و هنرمندان ما بتوانند نقش برجسته ای که شهید لشگری در زمان جنگ ایفا کردند مانند سریال شوق پرواز که شهید بابایی را بیشتر و بهتر به مردم معرفی کرد، انجام دهند.
لازم به ذکر است؛ در این مراسم امیر هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، امیر سرتیپ قادری همرزم و هم بند شهید لشگری، ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، جلالی مدیرکل ایثارگران شهرداری تهران، سرگرد فرخ شاهی نیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میثم تمار، جمعی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ، شهردار و مدیران #منطقه۲۱ و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ورودی غربی پایتخت حضور داشتند.

۲۱

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/OecB8

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا