اقتصادیبانک و بیمه

رونمایی از نخستین دوره آموزش کاربردی (DBA) بانکداری دیجیتال

 

اقتصاد جامعه؛ نخستین دوره آموزش کاربردی (DBA) بانکداری دیجیتال در دانشگاه تربیت مدرس و با حضور مقامات دانشگاهی و صنعت بانکداری و پرداخت رسما رونمایی شد.

به گزارش اقتصاد جامعه، نخستین دوره آموزش کاربردی (DBA) بانکداری دیجیتال عصر روز گذشته (یکشنبه) ۱۶ تیرماه در دانشگاه تربیت مدرس و مقامات ارشد دانشگاه تربیت مدرس، مدیرکل بانک و بیمه وزارت اقتصاد و جمعی از مدیران و متخصصان صنعت بانکداری و پرداخت برگزار شد.

عباس مرادپور مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد و امور دارایی در این مراسم با بیان اینکه اجرای بانکداری دیجیتال در دستور کار وزارت اقتصاد قرار گرفته است، گفت: بانک ها موظف هستند طی ۴ ماه آینده نقشه راه اجرای بانکداری دیجیتال را در اختیار وزارت اقتصاد قرار دهند.

وی افزود: بانکداری دیجیتال تمامی لایه های ساختار یک بانک را در برمی گیرد. بخش IT، فقط بخشی از بانکداری دیجیتال را تشکیل می دهد و مهمتر از آن در زمینه رسیدن به بانکداری دیجیتال، فرایند سازی بانک ها است.

مرادپور تاکید کرد: محور اصلی بانکداری دیجیتال تمرکز بر تجربه مشتری و ارائه راه کارهایی شخصی برای برطرف کردن نیاز های مشتریان است.

وی همچنین در پایان با تقدیر و تشکر از تلاش ها و فعالیت های مرکز فابا در جهت فرهنگ سازی و آموزش در صنعت بانکداری و پرداخت و همچنین ابراز امیدواری از نتایج برگزاری این دوره آموزشی تکمیلی، گفت: مرکز فابا از دل نظام بانکی ایجاد شده است و من بسیار به آن امیدوارم.

محمد مراد بیات، مدیرعامل مرکز فابا نیز در این مراسم با اشاره به سخنانی از استاد مطهری درباره اینکه مرزهای پیشرفت در گرو حرکت در راه های ناهموار است، گفت: همکاری مرکز فابا با دانشگاه تربیت مدرس برای برگزاری این دوره آموزشی همانند حرکت در یک مسیر ناهموار بود، تجربه ای پیش از آن وجود نداشت و ساعت ها با همکاران  در زمینه ماژول ها و سر فصل های آموزشی، انتخاب اساتید و… به بحت و بررسی نشستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه رسانه ها و شبکه های اجتماعی به بستر آگاهی تبدیل شده اند اما دوره های آکادمیک دانشگاهی بستر دانش و علوم مختلف هستند، گفت: شبکه های اجتماعی برای فرهنگ سازی مناسب هستند اما آموزش نیازمند دوره های عمیق آکادمیک هستند.

بیات همچنین گفت: بانک ها شعب گران قیمت با تجهیزات گران قیمت راه اندازی می‌کنند اما متاسفانه برای هزینه های ضروری و پرورش نیروی متخصص خساست به خرج می دهند.

در این مراسم همچنین الهی رئیس مرکز مطالعات مدیریت در سخنانی گفت: تحولات در زمینه فناوری طول عمر کوتاهی دارند، و بانکداری دیجیتال همواره شاهد تغییر و تحول است.

وی با بیان اینکه متناسب با این تغییرات نیازمند به روز رسانی خود هستیم به اهمیت فناوری های نوین اشاره کرد و گفت: زنجیره بلوکی و اینترنت اشیا در تعامل با یکدیگر بانکداری دیجیتال را ایجاد کرده اند.

الهی تاکید کرد: زنجیره بلوکی هویت بانک ها را به مخاطره انداخته است و در اینجا بحث فین تک ها مطرح می شود و میبینیم که رویکرد کشور ما به فین تک ها تعاملی است.

سید تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس، دکتر خداداد حسینی رئیس دانشکده مدیریت، دکتر کلباسی معاونت آموزشی دانشگاه تربیت مدرس و دکتر احمدی ریاست دانشگاه تربیت مدرس از دیگر سخنرانان این آئین رونمایی بودند.

از پنجشنبه هفته جاری نخستین کلاس های آموزشی این دوره برگزار خواهد شد. ۱۵ نفر توانستند پس از پذیرش در مصاحبه های کتبی و شفاهی گواهی شرکت در این دوره را دریافت کنند

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/Is1sJ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا