اقتصادیبانک و بیمه

رییس هیات مدیره بیمه سلامت خبر داد: پرداخت ۱۲ هزار میلیارد به ارائه دهندگان خدمت/ ابلاغ آیین نامه بیمه اجباری سلامت

 

اقتصاد جامعه؛ مدیرعامل سازمان بیمه سلامت: از یک هفته گذشته، ۱۲ هزار میلیارد ریال به ارائه دهندگان خدمت توسط بیمه سلامت پرداخت شده که با این پرداختی، مطالبات داروخانه‌ها در سال ۹۸ به تیر ماه، مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی و بخش خصوصی سرپایی و بستری به خرداد ماه می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد جامعه، طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، در نشست خبری که با موضوع تشریح آیین نامه اجرایی بند (الف) ماده(۷۰) قانون برنامه پنج ساله ششم در خصوص بیمه اجباری سلامت با حضور خبرنگاران، پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات سازمان بیمه سلامت برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: آیین نامه مصوبه‌ دولت در زمینه اجرای قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر بیمه اجباری سلامت و انجام ارزیابی وسع صادر شده است.
رییس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ادامه داد: ضوابط مربوطه در این مصوبه، در خصوص چگونگی اجرای این قانون ابلاغ شده است و کسانی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند باید ظرف مدت ۶ ماه بیمه شوند.

موهبتی تصریح کرد: آغاز این زمان ۶ ماهه، از ۴۵ روز پس تاریخ ابلاغ شروع می‌شود و کلیه کسانی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند باید مراجعه کرده و نسبت به بیمه کردن خود اقدام کنند.

وی درادامه افزود: بر اساس این آیین نامه اجرایی، کسانی که توان مالی کافی داشته باشند باید سرانه حق بیمه را پرداخت کنند و در واقع آن دسته از افرادی که درآمد خانوار بیش از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار باشد یا در دهک‌های پنج به بالا قرار می‌گیرند، باید سرانه کامل حق بیمه را پرداخت کنند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت خاطرنشان کرد: طبق این دستورالعمل در مواردی که درآمد خانوار تا ۴۰ درصد حداقل حقوق است، صد در صد سرانه حق بیمه توسط دولت تامین می‌شود و آن دسته از خانوارهایی که درآمدشان بین ۴۰ تا حداقل حقوق است، از ۵۰ درصد یارانه دولت در بخش بیمه سلامت برخوردار می‌شوند که این افراد در دهک چهار قرار دارند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: حدود ۸۵ درصد جمعیت کشور به صورت رایگان بیمه هستند که این افراد در صندوق بیمه روستاییان و صندوق بیمه همگانی سلامت قرار دارند. آیین نامه درباره این افراد نیز اعلام کرده که باید ارزیابی وسع شوند و افرادی که توان مالی لازم را ندارند می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند. البته مرجع ارزیابی وسع، وزارت رفاه است. یکی از مشکلاتی که در گذشته وجود داشت، این بود که افراد می‌توانستند روی تخت بیمارستان خود را بیمه کنند. برای این موضوع دوره انتظار ۱۰ روزه در نظر گرفته شده است.

موهبتی اظهار داشت: اجرای راهنماهای بالینی منجر به مدیریت منابع شده است. به طور مثال سونوگرافی حاملگی از نظر هزینه به رتبه ششم کاهش پیدا کرده و علت این موضوع، تدوین و اجرای راهنماهای بالینی بوده است. در راهنماهای بالینی ابلاغی وزارت بهداشت اعلام شده که سه بار سونوگرافی کافی است. این موضوع به معنی منطقی کردن هزینه‌هاست.

رییس هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت، در پایان با اشاره به پرداخت های سازمان گفت: از یک هفته گذشته، یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به ارائه دهندگان خدمت توسط بیمه سلامت پرداخت شده که با این پرداختی، مطالبات داروخانه‌ها در سال ۹۸ به تیر ماه، مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی و بخش خصوصی سرپایی و بستری به خرداد ماه می‌رسد. البته همچنان دو ماه و نیم بدهی به داروخانه‌ها از سال ۹۷ وجود دارد و در تلاشیم که این بدهی را پرداخت کنیم.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/hEfkE

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا