اجتماعیشهری، جامعه

استفاده حداکثری از ظرفیت ها برای ایجاد زیرساخت های مطلوب شهری برای شهروندان

جامعه اقتصادی ؛شهردار منطقه۲۲ در جمع مدیران شهری منطقه، بهره گیری حداکثری از ظرفیت ها برای ایجاد زیرساخت های مطلوب شهری را خواستار شد و حمایت از طرح‌های نو و خلاقانه، در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان را یکی از برنامه های مهم مدیریت شهری در این منطقه عنوان کرد.

به گزارش  جامعه اقتصادی و به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، حاجوی در جمع کمیته مناسب سازی منطقه رشد و توسعه هر جامعه را متناسب با بکارگیری ظرفیت های موجود در آن جامعه عنوان کرد و گفت: یکی از راه‌های تحقق توسعه، تامین بستر کالبدی مناسب برای حضور فعال افراد و ایجاد فرصت های برابر برای اقشار مختلف در جابجایی و دسترسی به اماکن و فضاهای عمومی شهری است. برای رسیدن به یک شهر مطلوب، نیاز به تغییر و تحول داریم که این امر نیازمند برنامه ریزی درست است تا شاهد اثرات مثبت در جامعه و به دنبال آن ارتقا زندگی شهروندان باشیم.
وی افزود: با توجه به گستردگی وظایفی که برای مدیریت شهری تعریف شده ایجاد طرح های ابتکاری و نو برای بهینه سازی محلات و حضور فعال شهروندان در کمک به اجرایی شدن برنامه های مدیریت شهری می تواند در رشد و بالندگی و سرزندگی محلات موثر باشد. پایش مستمر ایده‌ های نو در حوزه مدیریت شهری توسط کارشناسان در کارگروههای تخصصی و عملیاتی شدن آنها در سطح محلات نقش موثری را در ارتقا رضایتمندی شهروندان و افزایش کیفیت زندگی آنها خواهد داشت.

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به اینکه می بایست برنامه ریزی محیطی سازگاری با شرایط خاص معلولین، سالمندان و جانبازان در نظر گرفته شود گفت: از آنجائیکه زندگی این عزیزان مواجه با محدودیت هایی خاصی است باید تلاش‌ شود تا با مناسب سازی و ایجاد تساوی فرصت ها و رعایت حقوق اینگونه افراد، مشارکت آنان را در کلیه امور جامعه فراهم کرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس معلولین و سالمندان حق دارند همانند سایرین از حقوق شهروندی بهره مند شوند. جهت طراحی، تولید و احداث ساختمان ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی باید به نحوی عمل کرد تا امکان دسترسی و بهره مندی معلولان همچون افراد عادی فراهم شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/7LNs6

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا