اقتصادیتجارت

سامانه مکاتبات مردم با نهادهای دولتی راه اندازی می شود

اقتصاد جامعه؛ نشست مشترک مسئولان پست و فاوای ریاست جمهوری در خصوص راه اندازی سامانه یکپارچه مکاتبات اشخاص حقیقی و حقوقی با دستگاه­های دولتی تشکیل شد.

به گزارش اقتصاد جامعه وبه نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، حسین نعمتی معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل در این نشست که اعضای هیئت مدیره، معاونین فنی و بازرگانی و فناوری مدیرعامل، حسین ملایجردی مدیر کل دبیر خانه مرکزی و رضاکوشکی مدیر کل خدمات فاوای ریاست جمهوری حضور داشتند، گفت: سامانه یکپارچه مکاتبات، به منظور ایجاد سهولت و تسریع درخواست و پیگیری مکاتبات و مطالبات مردم از سازمان ها و دستگاه های اجرایی، راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه این سامانه به صورت ارتباط الکترونیکی مردم با سازمان ها و بدون نیاز مراجعه حضوری مردم به نهادها و سازمان های دولتی، طراحی شده است، تصریح کرد: مردم می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و ثبت مکاتبات و نامه ها در سامانه یادشده، به صورت الکترونیکی پیگیر درخواست های خود در مراحل مختلف رسیدگی، باشند.

مدیرعامل با تاکید بر سهولت انجام کار در این سامانه، اظهار داشت: تمام مراحل و گردش کار در این سامانه به صورت پیامک به اطلاع کاربران خواهد رسید.

به گفته وی، کاهش مراجعات غیرضروری مردم به نهادهای دولتی، کاهش مصرف انرژی، تسریع در ارتباط مردم با دولت، بی نیازی به ارتباط رو در روی مردم با کارکنان دولت و افزایش سلامت اداری، رسمیت یافتن مکاتبات اشخاص حقیقی و حقوقی در قالب های تعریف شده مکاتبات دولت، شفافیت گردش کار و دسترسی پذیری مردم در هر نقطه از کشور، از جمله مزایای راه اندازی این سامانه است.

معاون وزیر افزود: برنامه اقدام، ظرفیت سنجی و زیرساخت های موردنیاز به منظور تسریع در راه اندازی سامانه یکپارچه مکاتبات اشخاص حقیقی و حقوقی با دستگاه های دولتی به زودی در جلسه ای با حضور نمایندگان شرکت ملی پست، سازمان فناوری اطلاعات ایران و نهاد ریاست جمهوری، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/RHV8N

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا