اجتماعیشهری، جامعه

تقدیر از جانبازان و فرزندان شهداء شاغل در معاونت شهرسازی و معماری

جامعه اقتصادی ؛هم زمان با هفته دفاع مقدس از ایثارگران، جانبازان، فرزندان شهداء و خادمان حضرت سیدالشهداء (ع) در مراسم پیاده روی اربعین، شاغل در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، تقدیر شد.

به گزارش جامعه اقتصادی و به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، بسیج معاونت شهرسازی ومعماری شهرداری تهران به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس طی مراسمی با حضور حمیدرضا صارمی معاون شهردار تهران، جمعی از مدیران و امام جماعت این معاونت، از ایثارگران، جانبازان و فرزندان شهدای حوزه معاونت تقدیر کرد.
حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به ویژگی های شخصیتی امام خمینی (ره)، گفت: “طی ۸ سال دفاع مقدس، ابهت دو ابر قدرت شرق و غرب شکست” این جمله حضرت امام مفهوم عمیقی دارد و امروز ما به برکت انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، شاهد تحقق عینی این جمله هستیم.
وی ادامه داد: یک زمانی آمریکا هرآنچه می خواست به کشور ما تحمیل می کرد و سرمایه های مارا به غارت می برد اما اکنون دیگر آمریکا و اسرائیل در برابر قدرت ایران عاجز شده اند و ما نجات ایران را مدیون بصیرت و مکتب امام (ره)، خون شهدا و رشادت های جانبازان و ایثارگران هستیم.
صارمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک درخت بالنده است، اظهار داشت: اکنون که غرب با بحران های عملی مواجه شده و دنیا را نیز گرفتار این بحران ها کرده است، جمهوری اسلامی ایران با تاسی به مکتب امام خمینی (ره) در حال رشد و بالندگی است. این مکتب آمده است تا همانطور که در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید شده، تمدن سازی کند و جهان را متاثر از این نور خود و زمینه را برای ظهور فراهم کند.
معاون شهردار تهران با تاکید بر ضرورت تحقق تمدن سازی، گفت: مظهر تمدن باید در شهر دیده شود، از ساختمان سازی، سیما و منظر شهری، نظافت فضاهای عمومی شهر گرفته تا رفتارهای شهروندی، بنابراین یکی از نهادهایی که در تمدن سازی نقش اساسی دارد، شهرداری است، لذا انتظاری که از بسیجیان داریم این است که برای تامین مبانی نظری در این حوزه دست به قلم شوند و با بهره گیری از قرآن، در این موضوع کتاب بنویسند، چراکه تمدن سازی با کتاب انجام می شود.
وی با اشاره به ضرورت توجه به جهاد تبیین نیز بیان کرد: اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران تاکنون انجام داده، بی نظر بوده است و ما نباید دچار خود کم بینی و خودتحقیری باشیم. در سال ۱۳۵۷ کل دانشجویان کشور، اندازه یک دانشگاه امروز هم نبود اما امروز ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجو در کشور داریم که بیش از نیمی از آن ها، خانم هستند. بسیاری از متخصصین ما در عرصه های مختلف، از بانوان هستند و این نشان دهنده این است که برخلاف آنچه عده ای معاند مدعی هستند، جمهوری اسلامی به حق و حقوق بانوان توجه ویژه دارد. ما حتی در شرایط تحریم توانستیم، در بسیاری زمینه ها خودکفا شویم و این قدرت و توانمندی کشور ما را بیان می کند.
وی اضافه کرد: یک زمانی ما باید پدافند می کردیم اما امروز باید آفندی کار کنیم، چراکه حملات دشمن مانند گذشته از مسیر زمین و دریا و آسمان نیست، بلکه اکنون دشمن به ما از طریق نفوذ به اذهان عمومی و اقدامات نرم افزاری حمله می کند. بنابراین آنچه امروز باید به آن توجه کرد، مسئله بحران های اجتماعی است و هرکدام از ما در قبال حل این بحران مسئولیم.
صارمی همچنین نیز بر اهمیت توجه ویژه به نماز اول وقت تاکید کرد.
براساس این گزارش، در پایان این جلسه از ایثارگران،جانبازان، فرزندان شهداء و خادمان حضرت سیدالشهداء (ع) در مراسم پیاده روی اربعین شاغل در معاونت شهرسازی و معماری با اهداء هدایا و لوح تقدیر به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/uDjjR

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا