یادداشت

شخصی‌سازی روش‌های پرداخت

جامعه اقتصادی؛فعالان صنعت پرداخت در چند سال گذشته با پیشرفت‌های بسیار در نحوۀ پرداخت مردم در مناطق، رده‌ها، محیط‌ها و شرایط مختلف، به نوآوری‌های جدیدی دست یافته‌اند. با استفاده از ۱۴۰ روش پرداخت برخطی که امروزه ‌استفاده می‌شود، ارزش مالی تجارت الکترونیکی تا سال ۲۰۲۲ به بیش از ۴.۶ تریلیون دلار در سطح جهانی می رسد.

به گزارش جامعه اقتصادی،کیف پول‌های الکترونیکی به لطف تجربه بی‌نظیری که ارائه می‌دهند، محبوبیت بسیاری کسب کرده‌اند. پرداخت‌های بانکی برخط نیز در کانون توجه قرار دارند، زیرا هم برای مصرف‌کنندگان و هم برای فروشندگان مناسب‌اند، درحالی‌که خرید از طریق POS حرف اول را می‌زند.

با گسترش دامنه روش های پرداخت، تعداد افرادی که مایل به استفاده از روش های پرداخت جایگزین هستند نیز در حال افزایش است. نظرسنجی مسترکارت نه تنها نشان دهنده تعداد بالای افرادی است که می خواهند حداقل یکی از روش های پرداخت نوظهور را امتحان کنند، بلکه نشان می دهد که ۶۹ درصد از پاسخ دهندگان در منطقه آسیا-اقیانوسیه در این نظرسنجی گفتند که احتمالاً در سال آینده کمتر از پول نقد استفاده می کنند.

شخصی‌سازی روش‌های پرداخت برای مشتریان یکی از کلیدی‌ترین جنبه‌هایی ‌است که در حال حاضر با توجه به فضای رقابتی توسط PSPها و بازرگانان مورد توجه قرار می‌گیرد. ابزار مناسب در این فرایند چیزی جز یادگیری ماشین نیست. حجم انبوه داده‌های تراکنشی که از طریق فناوری‌های مختلف کلان‌داده و راه‌حل ابری جمع‌آوری شده‌، فرصت‌های زیادی برای بهینه‌سازی درخواست‌های مشتری به‌وجود آورده ‌است.

تجربۀ سفارشی یک رویکرد بهسازی ‌است که به خاطر حجم قابل‌توجهی از مشتریان درخواست‌کننده ارائه می‌شود. بنا به نظر جاسمین گلاشین از پِیمنت دیپوت، نسل هزاره تجربه‌های کاربری و برنامه‌های تشویقی را به همه چیز ترجیح می‌دهند. این مقاله عمدتاً روش‌های پرداخت محبوب در بین نسل هزاره و دلیل علاقۀ ویژه به این نسل از کاربران را شرح می‌دهد.

پرداخت‌های برخط بانکی در بازار اروپا بسیار پرطرفدار شده‌است. لوک فلوو، رئیس بازرگانی تراستلی، با تمرکز زیاد روی تجربه مشتری، تأیید می‌کند که پرداخت‌های الکترونیکی برخط بانکی، گزینه‌ای مناسب هم برای خرده‌فروشان و هم برای مصرف‌کنندگان‌ است. او توضیح می‌دهد که این روش خرید چگونه می‌تواند باعث حذف رهاکردن سبد خرید، افزایش تعداد تبدیل‌ها (تبدیل بازدیدکنندگان سایت به خریداران از آن سایت)، و بازکردن قفل ظرفیت بالقوۀ داده برای همۀ طرف‌های درگیر شود.

تاکنون برخی از کارشناسان بر این باور بوده‌اند که تبلیغ‌ها و اغراق‌ها بیشتر از پیاده‌سازی‌های واقعی فناوری و‌ استراتژی بوده‌اند. توانایی بالقوۀ وسیعی برای فروش مبتنی بر بلاکچین و فروش اجتماعی وجود دارد. با این حال، درک اینکه فناوری چگونه می‌تواند به منظور دست‌یابی به نتایج عالی به کار برده شود، بسیار مهم ‌است.

امروزه گزینه‌های پرداخت آتی و پرداخت اقساطی بسیار محبوب شده‌اند و روشی برای پرداخت آسان به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهند. به علاوه، یادگیری ماشین  در این طرح‌های ابتکاری، جایگاه و نقش شایسته‌ای را کسب کرده‌است. یادگیری ماشین به وام‌دهندگان کمک می‌کند تا شرایط اعطای وام بدون ریسک را بررسی و تأییدکنند. علاوه بر این، شرکت‌های جدید و قدیمی به دنبال راه‌های جدید برای نوآوری و ارزش‌افزوده در این تجارت روبه‌رشد هستند.

از طرفی مشتریان در آسیا و اقیانوسیه از قبل به دلیل آزاد اندیشی خود در برابر فناوری های جدید و نوآوری در سطح جهانی شناخته شده اند و این یافته ها تأیید می کند که این روند همچنان ادامه دارد زیرا گزینه های پرداخت دیجیتال به سرعت در این قسمت از جهان به جریان اصلی تبدیل می شوند. مردم در منطقه آسیا و اقیانوسیه به تازگی از فناوری های جدید پرداخت استفاده نمی کنند. آنها این تغییرات عمدی را تا حدودی بر اساس ضرورت انجام داده اند، اما همچنین به مسائل مربوط به امنیت شخصی، امنیت و راحتی نیز اهمیت می دهند.

در حالی که نگرانی های امنیتی مربوط به حفاظت از داده ها یکی از مهمترین عوامل ناسازگاری برای افرادی است که از روش های پرداخت در حال ظهور استفاده می کنند، منطقه آسیا-اقیانوسیه یکی از بزرگترین مصرف کنندگان و تولید کنندگان محصولات و پلتفرم های ارز دیجیتال است. به عنوان یکی از بزرگترین مراکز توسعه فناوری و تجارت در جهان، این کشورها کمک بزرگی به اکوسیستم رمزارز می کنند. آزاد اندیشی مردم منطقه آسیا و اقیانوسیه نسبت به فناوری های جدید با این مطالعه ثابت می شود.

 

مدیر مسئول : فرزانه کشاورز معتمدی

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/lrXRa

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا