اجتماعیشهری، جامعه

از شستشو تا بازپیرایی فضای سبز مدارس در طرح استقبال از مهر

 جامعه اقتصادی ،شهردار منطقه ۱۲ از ایمن سازی معابر منتهی به مدارس مرکز شهر تهران خبرداد؛ گفت: در قالب طرح استقبال از مهر ایمن سازی، تسطیح، بازسازی رفیوژ و تقاطع محل تردد دانش آموزان، آرام سازی معابر منتهی به مدارس، بالابردن ظرفیت مشارکت در بحث عمرانی و تجهیزات، توسعه و دسترس نمودن حمل و نقل عمومی ویژه دانش آموزان و اولیا، فرهنگسازی اولویت اقدامات بوده است

به گزارش جامعه اقتصادی و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲؛ وحیدرضا انارکی محمدی در نشست طرح استقبال از مهر گفت: باتوجه به اینکه منطقه ۱۲ در نقطه مرکزی پایتخت قرار دارد همزمان با بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ حجم تردد خودروها و به دنبال آن ترافیک در معابر این منطقه دوچندان خواهد شد به همین منظور مدیریت شهری این منطقه اولویت فعالیت را به ایمن سازی و مناسب سازی مسیر های منتهی به مدارس را برای تردد آسوده دانش آموزان و اولیا در نظر گرفته است.

وی افزود: نصب المان های ترافیکی و مرمت المان های، رنگ آمیزی مسیر تردد خطوط عابرپیاده و علائم افقی به شکل ویژه در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه۲۲ ادامه داد: معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه نیز در حوزه رنگ آمیزی دیوارهای مدارس، شستشو بنا و محوطه پیرامونی مدارس و بازپیرایی فضای سبز را به شکل ویژه به اجرا در خواهد آورد.

در این نشست عبادی معاون حمل و نقل و ترافیک از اجرای همسطح سازی و بهسازی پایانه ها، شناسایی نقاط پرخطر و آرام سازی مسیر تردد دانش آموزان گزارش داد.

امانی رئیس اداره آب و فاضلاب منطقه ۱۲ از تعویض ۶۲ کیلومتر بازسازی مسیر انشعاب آب خبر داد و گفت: حدود ۵٠ماه گذشته تا بدین لحظه کمترین فرونشست را داشته ایم و با همکاری و هم افزایی در صورت اجرای شبکه آبرسانی، بلافاصله بازسازی و روکش آسفالت انجام شده است و در این طرح این اقدام به کمتر از ۴۸ساعت رسید تا محیای مهر ۱۴٠۲شویم.

نورایی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه گفت: بمنظور رفع حتی کمترین میزان آسیب ها با مشارکت و همراهی شهرداری در طول سال، بالاخص در تابستان ۱۴٠۲ تمامی مشکلات شناسایی و مرتفع گردید و سایر موضوعات در این چند روز مرتفع و آماده مهر ۱۴٠۲ شویم.

در ادامه نشست، ریاست پلیس راهور مناطق ۱۲، ۱۳ و ۱۴ از آماده باش نیروهای پلیس برای تردد روان و پیشگیری از ترافیک خبر دادند.

روسای ادارات برق و گاز نیز اتصال ۱٠٠درصد مدارس بدون هیچگونه ایرادی ارائه گزارش گردید.

روسای اتوبوس رانی و تاکسی رانی نیز از تجهیز و اورهال اتوبوس و تاکسی در اختیار برای تسهیل در تردد دانش اموزان گفتند و تکریم و اخلاق مداری در مسیر خدمت به محصلین را بعنوان یک اصل و دستورالعمل بیان نمودند.

ساداتی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۲؛ از تعمیر ۱٠٠ درصدی مدارس پیش بینی شده و معذفی شده بود و اجرای طرح متنوع از قبیل اهدای بسته حجاب به دانش آموزان در سن تکلیف، تسهیلات ویژه به مدارس استثنایی و نابینایان که در منطقه بصورت پایلوت اقدامات عمرانی و تجهیز، اجرای طرح پرسش مهر خبر داد.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/pUiNX

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا