اجتماعیشهری، جامعه

شهروندان به ارتقای فرهنگ ترافیک جامعه توجه و علاقه دارند

جامعه اقتصادی ُسرپرست معاونت توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از مشارکت ۴۷ هزار و ۸۰۲ شهروند تهرانی در ششمین آموزوارۀ فصلی حرکت خبر داد و گفت: پس از برگزاری شش دوره آموزوارۀ حرکت، مشارکت شهروندان از سنین و اقشار و مناطق مختلف، نشان‌دهندۀ میزان اهمیت و علاقۀ آنان به ارتقای فرهنگ ترافیک جامعه است.
کامران اخباری با تأکید بر ضرورت بازآموزی و مرور رفتارهای درست ترافیکی و پرهیز از رفتارهای نادرست در چرخۀ عبور و مرور پایتخت افزود: ششمین آموزوارۀ فصلی حرکت، طی نیمسال دوم سال ۱۴۰۲ با موضوع “رفتارهای ترافیکی خانوادۀ ما” برگزار شد که آثار فراوان دریافتی در قالب‌های مختلف ادبی و هنری، حکایت از ضرورت تدوام، استمرار و تقویت اینگونه رقابت‌های فرهنگی دارد.
وی با اشاره به این موضوع که تأمل و تفکر دربارۀ رفتارهای ترافیکی هر یک از افراد خانواده از نسل‌های قدیم تا جدید هدف اصلی این دورۀ آموزوارۀ حرکت بود، خاطرنشان کرد: رفتارهای ترافیکی عابران پیاده، رانندگان خودرو، موتورسیکلت‌سواران و دوچرخه‌سواران و همچنین موضوعاتی چون حمل و نقل پاک و حمل و نقل عمومی از مواردی است که در ششمین آموزارۀ حرکت مورد توجه شهروندان قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، با پایان مهلت ارسال آثار به ششمین دورۀ آموزوارۀ فصلی حرکت، ۵۲۳ اثر شهروندی پس از انجام داوری مقدماتی در معاونت‌های حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲گانه به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ارسال و داوری پایانی این آثار با حضور هنرمندانی چون مصطفی رحمان‌دوست، علیرضا خمسه، مجید قناد، جمال‌الدین اکرمی و علی درخشی انجام شد.
گفتنی است، آیین اختتامیه ششمین آموزارۀ فصلی حرکت به منظور تقدیر از شهروندان برگزیدۀ این رویداد آموزشی – فرهنگی، ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ به میزبانی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱ برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/iYGiM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا