اقتصادیراه و کشاورزی

نهادسازی با تشکیل شرکت های تعاونی تخصصی محصولی در کشاورزی ایران

اقتصاد جامعه؛ گام های نوین در جهت نهادسازی آموزش، توسعه و توانمند
سازی تعاونی ها و ظرفیت سازی برای تکوین تشکل های تخصصی محصولی است.
به گزارش اقتصاد جامعه وبه نقل از پات: دکتر حسین شیرزاد با بیان اهمیت بهبود
حوزه آموزش، توسعه و ترویج تعاونی ها و تشکل ها گزارشی از اقدامات انجام شده
در سال ۹۸ را ارائه کرد و افزود با انجام این اقدامات گام مهمی را در دستیابی به
اهداف، توانمند سازی و کار آمد سازی این حوزه برداشته ایم. پارادایم نهادسازی
در حوزه کشاورزی کشور در حال تغییر می باشد و برای پاسخ به پیچیدگی ها،
نیازمند تشکل های تخصصی می باشیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تشکیل کارگروه هایی مشترک با معاونت ها
و دفاتر تخصصی وزارت متبوع ضمن تدوین ۴ اساسنامه شامل اساسنامه های
دام سبک، دانه های روغنی، محصولات حبوبات و گیاهان دارویی؛ موفق به تشکیل
بیش از ۲۰۰ شرکت تعاونی محصولی در استان ها شدیم که از آن جمله می توان
به ۲۸ شرکت در حوزه دانه های روغنی، ۲۰ شرکت در حوزه دام سبک، ۱۰۰ شرکت
در حوزه محصولات حبوبات، ۴۹ شرکت در حوزه گیاهان دارویی و ۱۵ شرکت در حوزه
زعفران کاران اشاره کرد که مورد استقبال حجم عظیمی از کشاورزان خرده پا در سطح
کشور قرار گرفته و رضایتمندی آنان را در پی داشته است.
وی افزود: گزارش توصیفی و تحلیلی مربوطه در ۲۴۸ صفحه به منظور بهره برداری و
لحاظ در نظام برنامه ریزی و تصمیم گیری در اختیار مدیران ستادی و استانی قرار گرفت.
همچنین به منظور صرفه جویی در هزینه ها و تسریع در جمع آوری اطلاعات و به روز
رسانی فرآیند ارزشیابی تعاونی ها و اتحادیه ها، سامانه جامع آماری سازمان در اختیار
کارکنان است در دو سال آتی نیز انجام ارزشیابی از طریق زیرساخت های پیش بینی شده
در سامانه ها صورت خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/YW3Ow

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا