اجتماعیشهری، جامعه

طبق اساس نامه جدید مشکل عرضه گوجه فرنگی رفع می شود

جامعه اقتصادی ،مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: با همکاری شهردار و شورای اسلامی شهر تهران مشکلات قانونی در خصوص حضور سازمان میادین در عرصه گوجه فرنگی به بازار در مواقع ضروری رفع شد و از دو یا سه ماه آینده با نهایی و قانونی شدن اساس نامه جدید و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ایجاد تنش در بازار پیشگیری می شود.

ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران درباره قیمت سیب زمینی و پیاز اظهار کرد: ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان نرخ عرضه این محصولات در میادین و بازارهای میوه و تره بار است البته کشاورزان در این زمینه اذعان دارند که متضرر شده اند که باید مجموعه مربوطه این مشکلات را پیگیری کند.

رفع مشکل عرضه گوجه فرنگی

وی ادامه داد: به دلیل تغییر فصل در حوزه تامین گوجه فرنگی با مشکلاتی مواجه شده ایم البته سالهاست این موضوع رخ می دهد، اما امسال با همکاری شهردار و شورای اسلامی شهر تهران مشکلات قانونی حضور یازمان میادین برای حل این موضوعات رفع شد و از دو یا سه ماه آینده با نهایی و قانونی شدن اساس‌نامه جدید و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ایجاد تنش‌های اینچنینی پیشگیری می‌شود.

فصاحت درباره نرخ هایی که محصولات در میادین و بازارهای میوه و تره بار محصولات عرضه می شوند نیز تصریح کرد: طبق آمار بانک مرکزی میوه ۴۷درصد زیر قیمت میانگین شهر، سبزیجات ۳۳ درصد، گوشت گوساله۱۷ درصد، گوشت گوسفند ۴۷درصد، تخم مرغ ۱۰درصد، گوشت مرغ ۱۵درصد که با توجه به افزایش قیمتهای اخیر این درصد اختلاف به ۲۰تا ۲۵ درصد نیز رسیده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار خاطرنشان کرد: شقه گوسفندی ۲۷۰تا۲۹۰ هزار تومان و ران گوسفندی ۳۲۰ هزار تومان در میادین و بازارهای میوه و تره بار عرضه می‌شود.

وی افزود: گوشت گوساله با کیفیت داخلی با قیمت تعادلی و ۱۷درصد زیر قیمت در میادین و بازارها عرضه می شود و گوشت گوسفند وارداتی باکیفیت در این میادین بازارها وجود دارد.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/owDrD

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا