اجتماعیشهری، جامعه

همزمان با ایام اربعین حسینی و در منطقه ۴:

طنین نام حسین (ع) روح نواز شد

 جامعه اقتصادی؛شهردار منطقه ۴ از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و دینی در ایام اربعین حسینی در سطح منطقه و سرای محلات ۲۰ گانه خبر داد و گفت: تلاش کردیم که در حد بضاعت سهم خود را در ترویج فرهنگ حسینی ادا کنیم.
به گزارش جامعه اقتصادی و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ ، “محمدرضا پوریافر” ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و با اعلام خبر برپایی آیین بدرقه خادمین زوار اربعین در مصلی تهران با عنوان خیمه حسینی گفت: خیمه حسینی با ارائه خدمات ویژه به سه گروه مخاطب دارای اولویت بانوان ، سالمندان و جانبازان ، نوجوانان و جوانان در نظر گرفته شده است.
او افزود: این خیمه با برپایی نمایشگاه عکس شهدای مدافع حرم ،جبهه مقاومت و شهدای هسته ای ، آموزه های دینی(قصه های قرآنی) ، برنامه ورزشی (فوتبالدستی،دارت، ماروپله و ..) ، غربالگری (فشارخون، تب سنجی و ..) و نقاشی کودکان در انتظار عاشقان حسینی است .
پوریافر در ادامه با اشاره به برپایی موکب تکیه ملت در میدان رسالت گفت: موکب تکیه ملت با رویکرد ویژه به اجرای برنامه های عفاف و حجاب و با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی گروه های مردمی جهادی و داوطلب تا پایان ماه صفر با دسته روی نوجوان ، چارپایه خوانی ، خدمات گروه های گفتمانی تبلیغی با عناوین جهادتبیین ، ترویج فرهنگ مهدویت ، ترویج فرهنگ عاشورا، ترویج مولفه های تمدن اسلامی ، تعزیه ، نقالی ،پرده خوانی ، سنج و دمام زنی . … در میدان رسالت برپا شده است .
او همچنین از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و دینی سرای محلات به مناسبت اربعین حسینی (ع) خبر داد و گفت: اداره فرهنگی منطقه ۴ با مشارکت نواحی ۹ گانه و سرای محلات به مدت یک هفته از تاریخ ۲۳ شهریور ماه پویش یا مهدی (عج) را با انجام فضاسازی محیطی و تبلیغی ، نشر و تولید محتوی گرافیکی و تصویری ، برگزاری مراسم مداحی و سخنرانی ، توزیع اقلام و محصولات مرتبط با پویش و انتشار و اجرای سرود سلام فرمانده در موکب ها ، در محلات ۲۰ گانه منطقه ۴ اجرا می کند.
شهردار منطقه ۴ هدف از برگزاری پویش یا مهدی را تحقق رهنمودها و آرمان های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبریمدظله العالی در تعالی نهضت عاشورا و فرهنگ اربعین و ارتباط با ظهور و مهدویت ذکر کرد.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/LxTZT

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا