اجتماعیشهری، جامعه

عبدلی:پیمانکاران جمع‌آوری پسماندهای خشک حق بکارگیری کودکان را ندارند

عبدلی:پیمانکاران جمع‌آوری پسماندهای خشک حق بکارگیری کودکان را ندارند

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، مهندس عبدلی مدیرعامل با حضور در پنل تخصصی سمینار روز جهانی مقابله با کار کودک با موضوع اقدامات مدیریت شهری در خصوص کودکان زباله‌گرد، اظهار داشت: سال ۱۳۹۶ از محل قراردادهای شهرداری تهران با پیمانکاران جمع‌آوری پسماندهای خشک مبلغ ۱۱میلیارد تومان کسب درآمد شد و در سال گذشته با اصلاح دستورالعمل ها این مبلغ درآمد به ۲۰۰میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به لزوم مشارکت حدود ۲۰ ارگان و سازمان مسوول برای حل معضل کودکان کار، تصریح کرد: شهرداری تهران هیچ گونه مسوولیتی در زمینه کودکان کار و ساماندهی آن ها ندارد. ولی از آن جا که سازمان مدیریت پسماند مسوولیت سیاست گذاری و ابلاغ دستورالعمل ها را بر عهده دارد به پیمانکاران جمع‌آوری پسماندهای خشک اعلام شده است که به هیچ عنوان حق بکارگیری کودکان را ندارند.

عبدلی در ادامه از تهیه طرح جامع مدیریت پسماند پس از ۱۰۰سال در شهرداری تهران خبر داد.

وی گفت: افزایش تعداد غرف بازیافت از ۴۵۰ به ۱۰۰۰عدد به منظور دسترسی آسانتر شهروندان به این مراکز برای تحویل پسماندهای خشک، از جمله برنامه‌های در دست اقدام سازمان مدیریت پسماند می باشد. همچنین خدمات ویژه ای به منظور اجرای تفکیک در مبدا پسماندهای خشک و تر، در شهرک های بالای ۵۰ واحد پیش بینی شده و در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند بیان کرد: طی همکاری های صورت گرفته با سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، اپلیکیشن‌های واحدی در حوزه مدیریت پسماند طراحی شده است.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/uBM5k

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا