اجتماعی

عضو شورای شهر تهران: استاد خروش باعث سرافرازی ایرانیان است

 
اقتصاد جامعه؛ دکتر احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در مراسم نکوداشت استاد کیخسرو خروش که در محل موزه خوشنویسان ایران برگزار شد، گفت: استاد خروش، استاد هنرهای خوشنویسی و نقاشی است و همیشه سعی بر حفظ حریم هنر ها داشته اند.
مسجد جامعی با بیان این مطلب افزود: تقریبا ما در سنت و فرهنگمان کمتر شخصیتی را داریم که با حوزه های نقاشی و خوشنویسی آشنایی داشته و آنها را درهم نیامیخته باشد.
وی با بیان اینکه خیلی کشورهایی که با ایران رابطه خوبی ندارند به هنر ایران احترام می گذارند، ادامه داد: هنر، باعث سرافرازی ایرانیان است و همه را وادار به تعظیم در برابر عظمت مردم این کشور می کند.
مسجدجامعی تصریح کرد: استاد خروش نماد فرهیختگی ایرانیان است. کسانی که خط و خوشنویسی می شناسند می دانند که اساتیدی مانند این استاد بزرگ هنرخوشنویسی را به مردم ایران و جهان معرفی کردند.
این عضو شورای شهر تهران گفت: در رده های بالای هنری کسانی مانند استان کیخسرو خروش وجود دارند اما استاد خروش هم به نقاشی و هم به خوشنویسی تسلط دارند و مبانی هر دو را در کنار هم رعایت می کند.
وی افزود: نکته دیگر این است که استاد میراث‌دار هنر کهن ایرانیان است و هم در کتاب آرایی از ارزش های ویژه ای بهره برده اند.
وی معتقد است: نقاشی و خط همیشه با هم عجین بوده اند، اما استاد هیچگاه خط و نقاشی را با هم نیامیختند.
 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/cFa9I

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا