اجتماعیشهری، جامعه

تشکرى هاشمى در تذکرى تاکید کرد:

مترو تهران نیازمند اقدامات عاجل و ضربتى است

اقتصاد جامعهرئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شوراى اسلامى شهر تهران با بیان اینکه قطعا با جا به جایی افراد مشکلات زیر ساختی مترو حل نخواهد شد گفت: باید برای مترو تهران فکری اساسی کرد، امروز مترو تهران نیازمند اقدامات عاجل و ضربتى است که اورهال کردن قطارها در اولویت اقدامات عاجل براى مترو قرار دارد.

به گزارش اقتصاد جامعه،”سید جعفر تشکری هاشمی” در بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با اشاره به تذکرات دیگر اعضاى شوراى شهر در موضوع آلودگی هوا اظهار داشت: این موضوع نشان دهنده عمق نگرانی اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران نسبت به پدیده آلودگی هوا است که هرسال با این موضوع رو به رو هستیم ، اگر امروز شهروندان وضعیت آلودگی هوای تهران و ترافیک پایتخت را مشاهده می کنند، نتیجه تفکرات غلطى است که مدیران قبلی شهر اجرا کردند.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر و با ادعاى مدیران دوره گذشته که میخواهند شهر را ارزان اداره کنند ، موضوع نگهداشت در شهر به شدت آسیب دیده است تصریح کرد: امروز با شبکه اتوبوسرانی ضعیف، عدم نوسازى خودروها و حتى عدم تعمیر خودروها مواجه هستیم. مترو تهران که آثارش را در چند روز گذشته دیدیم نتیجه تفکرات غلط گذشته است

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با انتقاد از خالى شدن انبارهاى قطعات یدکى در طول چند سال اخیر گفت: امروز به شدت نیازمند تامین قطعات هستیم، واگن هاى مترو به عمر فرسودگى خود رسیده و نیازمند اورهال قطارهاى مترو هستیم و اگر شهردار تهران به فوریت در این زمینه اقدام نکند با مشکلاتی جدی تر در حمل و نقل شهروندان رو به رو خواهیم شد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نسبت به عملکرد و تصمیمات کارگروه اضطرار آلودگی هوا هم انتقاد کرد و گفت: در حالیکه که موتور سیکلت ها بیش از ۶ برابرِ یک خودرو یورو ۲ آلودگی تولید می کند، معاینه فنی برایش اجبارى نیست و کارگروه آلودگى هوا همچنان روش هاى قدیمى خود در تصمیم گیرى براى هواى تهران پیش گرفته است.

تشکرى هاشمى با تاکید بر اینکه یکبار براى همیشه باید مشکل آلودگی هوا را اساسی حل کنیم،گفت: موتورسیکلت هاى کاربراتورى ،خودرو های گازوئیلی، خودروهاى فرسوده، با ایجاد سولفور و واکنش شیمیایی و تبدیل شدن به ذرات معلق باعث آسیب به هوای شهر تهران می شوند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار کرد: کمتر از ۵ درصد خودروهاى فرسىده در سال هاى اخیر نوسازى و جایگزین شده و همچنین موتورسیکلت های برقی جایگزین موتورسیکلت های کاربراتوری نشدند.

تشکری هاشمی با اشاره به انتصاب مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو گفت: قطعا با جا به جایی افراد مشکلات زیر ساختی مترو حل نخواهد شد بلکه باید برای مترو تهران فکری اساسی کرد، امروز مترو تهران نیازمند طرح آنی و فوری است و اورهال کردن قطارها در اولویت اقدامات عاجل براى مترو قرار دارد.

وی با بیان اینکه مترو تهران نیازمند افراد متختصص است اظهار داشت: انتظار داریم شهردار محترم در انتصابات خود، موضوع تخصص و دانش را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/Vp1Oe

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا