اجتماعیشهری، جامعه

مدیرارتباطات شرکت بهره برداری مترو پیگیر مطالبات پرسنل از مدیران این شرکت شد

اقتصاد جامعه؛در راستای تکریم مشتریان و پرسنل در خصوص مطالبات و پاسخگویی به موقع، مدیر ارتباطات شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در کنار پاسخگویی به شهروندان و مسافران، پیگیر مطالبات پرسنل از مدیران این شرکت شد.

 

 

به گزارش اقتصاد جامعه و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ یکی از وظایف اصلی مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به عنوان پل ارتباطی بین مدیران و مخاطبان شرکت تکریم ارباب رجوع و پیگیری مطالبات شهروندان از مدیران است، در کنار این مهم احقاق حقوق پرسنل شرکت و پیگیری خواسته ها و پاسخ به موقع به سوالات و انتقادات آنها از طرف مدیران وظیفه ای است که توسط مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت می تواند محقق شود.

در همین راستا درکنار کمیته تکریم مشتریان مسئولیت مطالبات پرسنل شرکت طی حکمی از طرف مهندس علی عبداله پور نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به محسن محمدیان مشاور مدیرعامل و مدیر ارتباطات و امور بین الملل ابلاغ شد تا در پیگیری و انعکاس به موقع به این موضوعات در شرکت تسریع شود.

گفتنی است از چندی پیش با انجام بازدیدهایی توسط دکتر طباطبایی معاون سرمایه های انسانی شرکت بهره برداری متروی تهران ‌وحومه با پرسنل در پایانه ها و ایستگاه های خطوط هفتگانه مترو انجام شد و سوالاتی توسط کارکنان مطرح شد، بر همین اساس و برای شفاف سازی و اطلاع رسانی به موقع به ۱۷ سوال مطرح شده از سوی تعداد زیادی از پرسنل توسط دکتر علیزاده طباطبایی معاون سرمایه های انسانی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برای آگاه سازی تمامی پرسنل در این گزارش به شرح زیر پاسخ داده شد.

سوال۱- چرا معوقه حقوق از سال ۹۵ تا ۹۹ که در فیش اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ آورده شده در فیش خرداد ماه ۱۴۰۰ بارگذاری نشده است؟

پاسخ: جزئیات معوقه حقوق سال ۹۵ تا ۹۹ جهت اطلاع همکاران محترم، در فیش اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ اطلاع رسانی گردید. از این به بعد هر ماه در کنار فیش حقوقی، فیش معوقه، به طور جداگانه برای یکایک همکاران محترم نمایش داده خواهد شد.

سوال۲- چرا در سال ۹۹ افزایش حقوق مردادماه اعمال شده ولی فیش حقوقی مردادماه را برداشتند؟

پاسخ: طی سال ۱۳۹۹ دو بار )ابتدای سال و تیرماه( از سوی وزارت کار افزایش حقوق ابلاغ گردید و باتوجه به اینکه در فیش مرداد ماه ۱۳۹۹معوقات ناهاری و حق مسکن محاسبه گردید ولی به دلیل کمبود منابع مالی، پرداخت نگردید، به ناچار فیش حقوق در سامانه نمایش داده نشد. اما پس از پرداخت معوقات مذکور، فیش حقوقی مرداد ماه ۹۹ در سامانه پیشخوان درج گردید.

سوال۳- چرا حق ایاب و ذهاب هر سال افزایش پیدا نمی کند مگر ما هر سال افزایش نداریم؟

پاسخ: طی سنوات قبل دستورالعمل مدونی در خصوص نحوه پرداخت و افزایش مبلغ ایاب و ذهاب موجود نبوده و از سال ۱۳۹۷ طبق اعلام امور مجامع شهرداری، مبلغ ایاب و ذهاب برای رده های مسئول به بالا ابلاغ و برای سایر رده های پستی نیز با تایید معاون وقت سرمایه های انسانی تعیین و پرداخت گردید. قابل ذکر است تاکنون افزایش مبلغ ایاب و ذهاب رده های مسئول به بالا نیز طی سنوات گذشته از سوی شهرداری ابلاغ نگردیده است. بدیهی است، به محض ابلاغ افزایش حق ایاب و ذهاب از طرف اداره

کل امور مجامع شهرداری و مراجع ذی ربط این افزایش برای همه همکاران محترم اعمال خواهد شد.

سوال ۴- چرا حق ناهاری ستادی برقرار نمی شود؟

پاسخ: مبلغ ناهاری در سال ۱۳۹۹ طبق مخالفت ذیحساب محترم شهرداری تهران به همکاران محترم ستادی پرداخت نگردید، معاونت سرمایه های انسانی شرکت طی مکاتبه با اداره کل سرمایه های انسانی شهرداری تهران و با ذکر دلایل توجیهی برای کسب مجوز پرداخت حق ناهاری به همکاران محترم ستادی اقدام نموده است. به محض وصول مجوز، از طرف شهرداری حق ناهاری و معوقه ها برقرار خواهد شد.

سوال۵- چرا کارت پارسیان شارژ نمی شود و از پارسال طلب کار هستیم؟

پاسخ: با توجه به کمبود منابع مالی شهرداری و شرکت و نیز کاهش قابل ملاحظه درآمد فروش بلیت به دلیل کرونا، شرکت قادر به پرداخت به موقع شارژ مناسبت ها نبوده است ولی طبق برنامه ای مشخص تا پایان شهریور ماه مطالبات همکاران محترم به روزرسانی خواهد شد.

سوال۶- چرا هر خطی افتتاح می شود پاداش نمی دهند، مگر در گذشته پاداش نمی دادند؟

پاسخ: پرداخت هرگونه پاداش منوط به مجوز هیات مدیره محترم، شهرداری تهران و تخصیص ردیف اعتباری بودجه لازم می باشد. بدیهی است، در صورت تحقق هر سه عامل مذکور در این خصوص اقدام خواهد شد.

سوال ۷- چرا کارانه از سال های پیش طلب کار هستیم، اما پرداخت آن صورت نمی گیرد؟

پاسخ: پرداخت کارانه نیز منوط به مجوز هیات مدیره محترم، شهرداری تهران و تخصیص ردیف اعتباری بودجه لازم می باشد. بدیهی است، در صورت تحقق هر سه عامل مذکور، در این خصوص اقدام خواهد شد.

سوال۸- حق تولد در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۰۰ هزارتومان است، چرا ۱۵۰ هزارتومان به حساب پرسنل واریز می شود؟

پاسخ: هدیه تولد همکاران محترم، بر اساس ابلاغیه اداره کل رفاه شهرداری تهران و اعلام مدیریت امور رفاهی به مدیریت امور اداری کارکنان به پرسنل پرداخت می گردد. شایان ذکر است آخرین مبلغ ابلاغی۱۵۰ هزار تومان بوده که با ابلاغ مبلغ جدید در سال ۱۴۰۰، نسبت به پرداخت معوقات آن نیز اقدام خواهد گردید.

سوال۹- اضافه کاری در سالهای قبل ۱۵ هر ماه تا ۱۵ ماه بعد بود، چرا معوقه ۱۵ روز را نمی دهند؟

پاسخ: با توجه به ابلاغ سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اعلام کارکرد بصورت ماهانه و عدم پذیرش لیست اصلاحی، از پایان سال ۱۳۹۳ روال محاسبه کارکرد و اضافه کار پرسنل از ۱۶ هر ماه لغایت ۱۵ماه بعد به یکم تا پایان همان ماه تغییر یافت. بنابراین مدیریت امور اداری کارکنان معوقات ۱۵روز مورد نظر همکاران در هنگام تغییر روال یادشده را پرداخت نموده است ولی به دلیل محاسبه اضافه کاری با یک ماه تاخیر، تمامی کارکنان در هنگام ترک خدمت و تسویه حساب، معوقات اضافه کار ماه پایانی خود را دریافت می نمایند.

سوال۱۰- چرا حق بیمه تامین اجتماعی به بیمه واریز نمی شود؟

پاسخ: با توجه به کاهش منابع مالی سازمان با شیوع بیماری کرونا، در برخی موارد پرداخت حق بیمه شرکت با تاخیر انجام گرفته البته، این موضوع برای همه شرکت ها و سازمان ها به وجود آمده که با پیگیری مدیریت امور اداری کارکنان و درج لیست در سایت بیمه، ارائه خدمات درمانی به فوریت برقرار گردیده است. در حال حاضر لیست بیمه هر ماه به صورت مستمر و در موعد مقرر به سازمان تامین اجتماعی ارسال و قابل رویت تمامی همکاران محترم در سامانه ۳۰۷۰ می باشد.

سوال۱۱- چرا حق بیمه تکمیلی کم می شود، ولی به حساب بیمه تکمیلی واریز نمی شود؟

پاسخ: به دلیل عدم وجود منابع مالی حق بیمه با تاخیر پرداخت شده ولی اخیرا حساب فی مابین با بیمه تکمیلی در حال به روز رسانی است.

سوال۱۲- چرا کارت پرسنلی در اتوبوسرانی قابل استفاده نمی باشد و چرا کارت خانواده ۲ عدد بود الان ۱ عدد شده است؟

پاسخ: این موضوع از مباحث مطرح شده در گزارش سازمان بازرسی کل کشور بوده که اجرای آن از زمان صدور گزارش به کرات توسط آن سازمان مورد پیگیری قرار گرفته است. با وجود ارایه گزارشهای مختلف به سازمان بازرسی کل کشور جهت ذکر دلایل استفاده همکاران محترم از کارتهای خانواده صادر شده و نیز استفاده رایگان از خدمات سازمان اتوبوسرانی با استفاده از کارتهای پرسنلی شرکت بهره برداری مترو از طرف آن سازمان ملزم به کاهش تعداد کارت های خانواده و عدم استفاده رایگان همکاران محترم از خدمات اتوبوسرانی گردید. شایان ذکر است، با استقرار تیم مدیریتی جدید شرکت، پیگیری های لازم برای برقراری مجدد موارد فوق در حال انجام می باشد.

سوال ۱۳- چرا حکم کارگزینی تا الان صادر نشده است؟

پاسخ: با عنایت به رفع مشکل در سیستم اطلاعات پرسنل، احکام کارگزینی سال جاری در حال حاضر از طریق سامانه پیشخوان سرمایه های انسانی قابل دریافت بوده و موضوع مذکور، طی اطلاعیه به تمامی همکاران محترم اطلاع رسانی گردید.

سوال۱۴- چرا حق سفر از سال ۹۹ باقی مانده است؟

پاسخ: حق سفر سال ۹۹ به تمامی همکارانی که در سامانه مربوطه ثبت نام نموده بودند، پرداخت گردید.

سوال ۱۵- چرا یکسری از آیتم ها در فیش حقوق برخی از همکاران وجود دارد و در برخی خیر؟

پاسخ: پرداخت تمامی عوامل حقوقی با کسب مجوز بوده و برخی مزایا صرفاً مختص مشاغل خاص می باشد. البته در این خصوص قراردادی با مشاور جدید برای بازنگری منعقد خواهد شد.

سوال ۱۶- چرا آقای … در عرض ۲ سال از گروه ۶ به ۱۳ انتقال پیدا کرده؟ مگرآقای ناصری نامه نزده بودند که پست به هر کسی در شرایط خاص از یک سطح بالاتر داده نمی شود، پس چه شد؟

پاسخ: موضوع ایشان و دیگر افراد مشابه توسط مراجع ذی ربط در حال بررسی می باشد و به محض پایان رسیدگی به اطلاع همکاران محترم خواهد رسید. در صورت هرگونه تبعیض طبق روالها و قوانین اقدام خواهد شد.

سوال ۱۷- چرا مبلغ کسر مالیات در فیش حقوقی بالا بوده است؟

لذا با ابلاغ معافیت مالیاتی برخی عوامل حقوقی در اواخر اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ از سوی مدیریت امور حقوقی، معافیت مالیاتی عوامل مذکور در حقوق اردیبهشت ماه لحاظ گردیده و مبلغ مالیات مازاد کسر شده در فروردین نیز، در ماه مذکور تهاتر گردید. بدیهی است، مالیات کسر شده در حقوق خرداد ماه ۱۴۰۰ صحیح و بر اساس دریافتی همان ماه محاسبه گردیده است. همچنین موضوع یادشده طی اطلاعیه به همکاران محترم اطلاع رسانی گردیده است.

لازم به توضیح است پرسنل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه می توانند از طریق تلفن مدیریت ارتباطات و امور بین الملل به شماره ۰۲۱۶۶۷۱۲۲۷۶ از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۷:۰۰ و از طریق سامانه پیام کوتاه به شماره ۳۰۰۰۴۲۷۷ سوالات و درخواست های خود را اعلام کرده تا در اسرع وقت پیگیری و پاسخ مناسب ارائه گردد.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/nWiWZ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا