اقتصادیتجارتدسته‌بندی نشده

مدیرعامل بنیاد برکت:‌ تسهیل گران مجری طرح های اشتغال زایی بنیاد برکت در کشور می شوند

اقتصاد جامعه؛ مدیرعامل بنیاد برکت:‌ تسهیل‌گران اقتصادی-اجتماعی براساس آزمون های گرفته شده در اردیبهشت‌ سال گذشته قبول شده اند و طی دو هفته آینده آموزش‌های لازم را خواهند دید و مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در ۲۵ استان خواهند شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد جامعه، سعید جعفری مدیرعامل بنیاد برکت در آئین افتتاح دومین دوره آموزش تسهیل گران اقتصادی و اجتماعی که صبح امروز در سالن همایش شهید مطهری مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که امروز در سطح منطقه و جهان می‌بینیم و در سه هفته اخیر شاهد آن بودیم، پدیداری قدرت دفاعی و ایمنی کشور بوده است که مایه فخر و مباهات همه در نظام جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه افزود: این امنیت و اقتدار نظامی و سیاسی نتیجه جانفشانی و ایثارگری‌های شهدا است و ما این را مدیون آنها می‌دانیم.

جعفری تاکید کرد: آمریکا که به قلدری، یکه‌تازی و سلطه‌جویی و همین‌طور استکبار معروف است، در دوران جمهوری اسلامی به نوعی سردرگم، حیران و متحیر از این اقتدار مانده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز کشور ما با چالش‌هایی مواجه است و ۵ میلیون جوان تحصیلکرده وارد بازار کار می‌شوند و هنوز فقر و محرومیت در کشور وجود دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: ما هنوز با فاصله طبقاتی و توزیع ناعادلانه منابع مواجه هستیم و هنوز مدیران ما دنبال منابع و تأمین اعتبار برای پروژه‌های خود هستند.

وی گفت: واقعیت این است که ما با مشکلات اقتصادی متعددی مواجهیم و همه ما این مشکلات را لمس کرده‌ایم.

وی با اشاره به شاخص‌های اشتغال اظهار کرد: در حال حاضر خانواده‌ای که بیکار نداشته باشد و یا اینکه پدر یا همسر فردی از کار بیکار نشده باشد نداریم.

جعفری ادامه داد: در چهل سال اخیر علی‌رغم توسعه و پیشرفت‌هایی که در کشور اتفاق افتاد، هنوز مشکلاتی در حوزه‌های بهداشت، درمان، آموزش و… داریم و علی‌رغم اینکه باید قدردان اقدامات صورت گرفته باشیم،‌ ولی باید برای حل مشکلات نیز برنامه و راهکارهای مناسبی ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر فعالیت های مختلف بنیاد برکت افزود: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد برکت درحوزه توسعه و اشتغال روستایی و همینطور ارتقا سطح معیشت و رفاه روستائیان اقدامات مناسبی را انجام داده است.

جعفری ادامه داد:‌ تا وقتی نگاه از بالا به پایین به مقوله توسعه روستا داشته باشیم، بعید می‌دانم به نقطه مطلوبی برسیم.

وی گفت: برنامه‌ریزان، سیاستگذاران و راهبران و همینطور مجموعه نهادها و ارگان‌ها که در توسعه روستایی نقشی دارند، به صورت هماهنگ در توسعه روستاها اقداماتی انجام دادند و ماحصل این رویکرد، حذف فقر و محرومیت است.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: در کنار رویکرد دفاعی و امنیتی می‌توانیم با رویکرد اصولی در حوزه فقرزدایی اقدام کنیم و شرایطی را بسازیم که جمهوری اسلامی ما شایسته آن است.

وی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و مجموعه بنیاد برکت در حوزه اشتغال‌زایی در سالیان گذشته اقدامات خاصی را انجام داده است و بعضاً رکوردزنی کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت یادآور شد: در سال گذشته ۲۰۰ تسهیل‌گر را در ۱۵ استان را آموزش دادیم و ۱۰ هزار طرح اشتغال‌زایی تا ۲۸ هزار اشتغال ایجاد شد و امسال هم با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ۳۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در ۲۵ استان، ۱۵۵ شهرستان و ۶ هزار روستا اجرایی خواهیم کرد و در همین راستا ۲۱۰ نفر تسهیل‌گر تا دو هفته آینده آموزش داده خواهند شد.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/4JWu4

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا