اجتماعیشهری، جامعه

مدیرعامل مترو خبرداد: افتتاح بخش شرقی خط ۷ در مردادماه

اقتصاد جامعه؛ مدیر عامل مترو: قسمت شرقی این خط حدفاصل ایستگاه مهدیه تا ایستگاه بسیج به طول ۸.۵ کیلومتر در مردادماه جاری به بهره‌برداری می‌رسد..

به گزارش خبرنگار اقتصاد جامعه، تور شبانه و برنامه شبگردی، بازدید خبرنگاران حوزه شهری امشب با حضور علی امام، مدیر عامل مترو، عوامل و دست اندرکاران خط۷ از نحوه تکمیل و آماده سازی ایستگاه های بسیج و محمدیه برگزار شد.

بنابراین گزارش؛ مدیرعامل مترو تهران، در طول این بازدید شبانه گزارشی های مفصلی از چگونگی تکمیل ایستگاه ها و زمانبندی تکمیل و بهره‌برداری از آنها در مردادماه سال جاری ارائه کرد.

دراین بازدید که از ایستگاه بسیج آغاز شد، خبرنگاران با اتاق های سیستم تهویه(هواساز) و سیگنالینگ ایستگاه و نحوه عملکرد آنها با توضیحات ارائه شده توسط مسولین مربوطه و مدیر عامل مترو، آشنا شدند.

پس از بازدید از ایستگاه بسیج خبرنگاران به همراه علی امام، و دیگر مسولین حاضر، سوار بر قطار و به سمت مقصد بعدی که ایستگاه محمدیه بود حرکت کردند و پس از توقف در این ایستگاه این تور شبانه با بازدید از قسمت های مختلف و شنیدن گزارش مدیر عامل مترو و مجری خط، عزم مقصد نهایی در ایستگاه بریانک شد.
این گزارش حاکی است، پس از رسیدن خبرنگاران به ایستگاه بریانک و خروج از قسمت جنوبی آن، جلسه ارائه گزارش تکمیلی و نشست خبری این تور شبانه برگزارشد.

مدیرعامل مترو تهران در ابتدای این نشست خبری، با اشاره به افتتاح ناقص و با ریسک بسیار بالای خط ۷ در تاریخ ۲۰/۳/۹۶، اظهار کرد: پس از تغییر مدیریت با توجه به نواقص موجود در قسمت های مختلف این خط، با تصمیم مدیریت شهری و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران دستور تعطیلی خط۷ صادر شد.

امام ضمن اشاره به دلایل مختلف تعطیلی این خط خاطرنشان کرد: با توجه به عدم سیگنالینگ، سیستم تهویه، برق رسانی، عدم امکان تکمیل کارهای باقیمانده و… راه اندازی این خط با این ریسک بالا درست نبود و به همین دلایل فنی خط برای آماده سازی و تکمیل نواقص موجود تعطیل شد.

وی با اشاره به مسیر خط ۷ مترو تهران گفت: طول این خط از حدفاصل شهرک امیرالمومنین جنوب شرقی تهران تا میدان کتاب شمال غرب تهران ۲۷ کیلومتر با ۲۲ ایستگاه است که بهره برداری از بخش میانی از ایستگاه شهید نواب صفوی تا ایستگاه مهدیه در تیرماه سال ۹۷ و بخش شمالی از ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس تا میدان صنعت در اسفندماه سال ۹۷ انجام شد که با طول ۱۴ کیلومتر و ۸ ایستگاه در حال خدمات رسانی به شهروندان است که با افتتاح و بهره برداری از بخش شرقی مجموع طول خط به ۲۲ کیلومتر و تعداد ایستگاه های راه اندازی شده به ۱۰ ایستگاه افزایش می یابد و انشالله تا پایان سال جاری هر یکماه یک ایستگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: پس از تلاش های شبانه روزی همکارانم قسمت شرقی این خط حدفاصل ایستگاه مهدیه تا ایستگاه بسیج به طول ۸.۵ کیلومتر به بهره‌برداری خواهد رسید.

امام با اشاره به تکمیل ایستگاه های بسیج و محمدیه یادآوری کرد: در حال حاضر در بخش ساختمانی و تجهیزاتی مورد نیاز برای بهره برداری این دو ایستگاه بیش از ۹۹ درصد پیشرفت داشته ایم.

مدیرعامل مترو تهران، روش اجرای ایستگاه بسیج را به صورت ترانشه باز معرفی کرد و گفت: این ایستگاه دارای ۱۲ هزار مترمربع زیربنا است که در تقاطع بزرگراه شهید محلاتی و بسیج واقع شده و با راه‌اندازی این ایستگاه، شهروندان به ایستگاه‌های اتوبوس BRT پایانه خاوران و علم و صنعت دسترسی خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: بخش تجهیزاتی این دو ایستگاه، پست برق، سیگنالینگ سیستم کنترل اتوماتیک قطار، سیستم تهویه ،مخابرات و کابل کشی تکمیل شده است.

وی تأکید کرد: ایستگاه میدان محمدیه واقع در منطقه ۱۲ تهران؛ با زیر بنای بیش از ۱۵ هزار متر مربع و طول سکوی حدود ۱۶۰متر
یک ایستگاه تقاطعی است که ایستگاه خط ۱ آن در سال ۸۰افتتاح شده است.

وی مترو تهران را دارای ایمنی کامل هم در شرایط نرمال و هم در شرایط اضطرار برشمرد و اظهار کرد: متاسفانه یکی از نواقص جدی در مترو تهران عدم تکمیل پایانه هاست که این خود یکی از مشکلات اساسی است.

وی با اشاره به پایانه اکباتان گفت: این پایانه اولین پایانه زیر زمینی مترو تهران است و تا تکمیل و بهره برداری از پایانه های مورد نیاز در خطوط مختلف همکاران بهره برداری قطارها را به پایانه های خط یک و دو می‌برند که از نظر استاندارد و فنی کار قابل قبولی نیست ولی راهی جز این نداریم.

مدیرعامل مترو تهران در پایان گفت: پایانه خط۷ در ورزشگاه تختی تعریف شده است که عملیات اجرایی آن مستلزم واگذاری ۱۷هکتار از سوی وزارت ورزش و جوانان است، که البته توافقات انجام شده است ولی کار تهاتر زمان بر شده و سازمان املاک شهرداری در حال پیگیری و حل این موضوع است.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/oyKXf

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا