فرهنگی، ورزشی، گردشگریموسیقی، شعر، ادبیات

مراحل نهایی داوری آثار جشنواره جایزه ملی سرو

اقتصاد جامعه؛ دبیر علمی جشنواره جایزه ملی سرو گفت: داوری اقشار گروه های اندیشه و گفتمان و هنر باقی مانده است که امیدواریم فردا داوری تمامی گروه ها به پایان برسد

دکتر محمدرضا سنگری دبیر علمی جشنواره جایزه ملی سرو در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ درباره نحوه داوری آثار این جشنواره گفت: در ابتدا بیش از ۴ هزار عنوان کتاب در اختیارمان قرار گرفت.

وی ادامه داد: این آثار مورد بررسی قرار گرفتند و کتاب هایی که با موضوع برگزاری جشنواره همخوانی نداشتند از دایره بررسی ها کنار گذاشته شدند.

دکتر سنگری با اشاره به اینکه پس از پالایش اولیه هزار عنوان کتاب باقی ماند، اظهار کرد: کتاب ها در شاخه های ۸ گانه تقسیم بندی شدند.

دبیر علمی جشنواره جایزه ملی سرو افزود: بعد از این مرحله، سرداوران همراه با داوران  آثار را مورد بررسی قرار دادند و ریزش بعدی انجام شد.

وی با بیان اینکه در مرحله بعد داوران دوباره آثار باقی مانده را ارزیابی کردند، تأکید کرد: تقریبا آثار ۶ رشته به سرانجام رسیده است و نفر اول آنها مشخص شده است البته ۷ نفر دیگر معرفی شدند تا در صورت مهیا بودن شرایط از آنها نیز قدردانی به عمل آید.

دکتر سنگری با اشاره به اینکه به زودی نتیجه دو رشته باقی مانده مشخص می شود، بیان کرد: یکی از گروه های باقی مانده اندیشه و گفتمان است که تقریباً ۱۰ اثر از این گروه مانده تا داوران بررسی نهایی خود را انجام دهند.

دبیر علمی جشنواره جایزه ملی سرو با تأکید بر اینکه شاخه دیگری که باقی مانده، گروه هنر است، خاطر نشان کرد: پالایش کلی این گروه صورت گرفته و حدود ۲۰ اثر باقی مانده است که امیدواریم فردا نهایی شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم فردا چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه داوری تمامی گروه ها به پایان برسد.

اهداف برگزاری این جشنواره شامل بازشناسی و ارزیابی آثار فرهنگی ادبی و هنری در چهل سال گذشته، قدردانی از آفرینندگان و مولفان آثار شاخص و ممتاز، ارائه الگو ها و سرمشق های موفق برای نسل جوان نویسنده و شناخت کاستی ها و قلمروهای نکاویده برای خلق آثار جدی می شود.

۲۱ جشنواره راه یافته به جشنواره جایزه ملی سرو شامل کتاب سال، داستان انقلاب، پروین اعتصامی، جلال آل احمد، دعبل (کتاب سال عاشورا)، ربع قرن، شعرفجر، شهید آوینی، شهید غنی پور، علامه حلی، قیصر امین پور، کتاب برتر کودک و نوجوان، کتاب دفاع مقدس، ۲۰ سال ادبیات داستانی، کتاب سال پاسداران اهل قلم، کتاب سال حوزه،  کتاب سال دانشجویی، کتاب سال رضوی، نشان دهخدا، قلم زرین و شعر انقلاب می شوند.

تاکنون ۲۳۲ دوره جایزه در قالب ۲۱ جشنواره ملی کتاب از سوی دستگاه ها و نهادهای مختلف برگزار شده که قرار است در جشنواره جایزه ملی سرو به برگزیده برگزیدگان ۴۰ سال کتاب انقلاب اسلامی جایزه داده شود.

شایان ذکر است؛ وب سایت جشنواره جایزه ملی سرو به آدرس sarv.iranhdm.com   می باشد.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/QqNHZ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا