اجتماعیشهری، جامعه

مرمت سر در تاریخی گاراژ رحیمی در مرکز شهر تهران آغاز شد

افتصاد جامعه؛شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: با هدف حفظ بناهای ارزشمند قدیمی و زیبا سازی منظر شهری، مرمت سردر و دالان داخلی گاراژ رحیمی در خیابان ایروانی با قدمت دوران پهلوی که دارای نمای تاریخی واجد ارزش است؛ آغاز شد.
▫️▫️▫️▫️
به گزارش افتصاد جامعه وبه نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، نصراله آبادیان در توضیح ایناقدام مرمتی که از سوی اداره زیبا سازی و به منظور نگهداشت آثار ارزشمند تاریخی در حال اجراست؛ بیان کرد: سردر گاراژ رحیمی که در میدان رازی ، خیابان ایروانی قرار دارد؛ متعلق به دوره پهلوی بوده و ویژگی های تزئینات معماری ارزشمند از جمله آجرهای خفته راسته ، سنگ ها ازاره و دالان ورودی را دارد.
آبادیان با اشاره به این که تا چند هفته آینده درگاراژ رحیمی بازارچه میوه و تره بار راه اندازی خواهد شد؛ ادامه داد: عملیات مرمت ورودی بازارچه که شامل کف سازی و نصب سنگ های کیوب ۲۰در۲۰ است ؛ از سه هفته پیش آغاز شده و تا آخر خرداد به پایان می رسد.
به گفته شهردار منطقه ۱۱ مرمت و حفاظت از آثار و ابنیه ارزشمند معماری در بافت تاریخی حصار ناصری و محدوده تهران قدیم در دستور کار اداره زیبا سازی این منطقه قرار دارد و در همین راستا مرمت جداره های خیابان ولی عصر (عج) و قدیمی ترین بازارچه چوبی شهر تهران آغاز شده است.
#روابط_عمومی_شهرداری_منطقه۱۱

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/i1Ca2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا