اقتصادیبانک و بیمه

مشتریان در بریتانیا با وجود رشد بانکداری دیجیتال  همچنان خواهان شعبه هستند

اقتصادجامعه؛ در ادامه این گزارش آمده است:‌ ۲۵ میلیون کاربر در بریتانیا وجود دارند که هم اکنون حساب‌های بانکی خود را بر روی اپلیکیشن‌های موبایلی مدیریت می‌کنند، همچنین این به آن معنا است که این کانال برای نخستین بار از نظر محبوبیت جایگزین اینترنت بانک شده است.

به گزارش اقتصاد جامعه وبه نقل از فابانیوز به نقل از فوربز، علی‌رغم هیجان‌های موجود پیرامون بانکداری دیجیتال، تازه‌ترین گزارش منتشر شده از سویCACI  موسسه تخصصی بررسی آمار، پیش‌بینی می‌کند که بیش از نیمی از مشتریان در بریتانیا طی ۵ سال آینده همچنان به شعب بانکی رفت و آمد می‌کنند.

تحقیقات انجام شده از سوی مرکز CACI نشان می‌دهند که روند کاهش بازدیدکنندگان از شعب بانکی در بریتانیا بسیار کم و در حدود ۱ تا ۱٫۵ درصد سالانه بوده است، بر این اساس که کانال‌های دیجیتال تکمیل کننده تجربه مشتریان در این کشور بوده‌اند و نه جایگزینی برای شعب سنتی بانک‌ها.

در این گزارش آمده است: اغلب مشتریان رفتار چندکاناله از خود نشان دادند،  به این معنا که آنها خواستار تراکنش‌های متفاوت و تجربه متفاوت از کانال‌های متفاوت هستند.

در حالی که مراجعه کنندگان به شعب بانکی به تدریج در حال کاهش هستند، در مقابل استفاده از اپلیکیشن‌های بانکداری موبایلی در حال افزایش هستند.

این گزارش در ادامه پیش‌بینی می‌کند که تناسب مشتریانی که از اپلیکیشن‌های بانکی استفاده می‌کنند به ۷۱ درصد در سال ۲۰۲۴ می‌رسد این در حالی است که تناسب مشتریان شعب بانکی در این مدت زمان به ۵۵ درصد می‌رسد.

در ادامه این گزارش آمده است:‌ ۲۵ میلیون کاربر در بریتانیا وجود دارند که هم اکنون حساب‌های بانکی خود را بر روی اپلیکیشن‌های موبایلی مدیریت می‌کنند، همچنین این به آن معنا است که این کانال برای نخستین بار از نظر محبوبیت جایگزین اینترنت بانک شده است.

این گزارش می افزاید: توسعه بانکداری موبایلی طی سال های اخیر به طور قابل توجهی در حال تغییر تعاملات مشتریان با حساب‌های بانکی آنها است. با نگاهی به سال ۲۰۱۴ میلادی و گزارشی که از سوی این موسسه در آن سال‌ها انجام شده بود، می توان دریافت که از هر ۶ مشتری یک نفر از اپلیکیشن‌های بانکی موبایلی استفاده می‌کردند. این آمار بانکداری موبایلی را در مرتبه چهارم و در کنار بانکداری تلفنی در میان کانا‌های ارائه دهنده سرویس‌های بانکی در بریتانیا قرار داده بود.
این گزارش می‌افزاید: اما در سال‌های اخیر، پیشرفت فناوری موبایلی و مهاجرت به اپلیکیشن‌های بانکی به اینجا رسیده است که هم‌اکنون ۲۵ میلیون کاربر موبایلی در این کشور فعالیت می‌کنند. این به آن معنا است که امروز در سال ۲۰۱۹ میلادی، نیمی از دارندگان حساب بانکی در بریتانیا برای مدیریت حساب‌های بانکی خود از اپلیکیشن‌های موبایلی استفاده می‌کنند.

این گزارش همچنین می‌گوید که رشد بانکداری دیجیتال فرصت‌های جدیدی را در ایجاد فضای سرمایه‌گذاری خلق کرده است. بر این اساس نسل جوان به وام دهی فرد به فرد تمایل دارد که می‌تواند فرصت بی‌نظیری را به در این بخش عرضه کند.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/gK7DL

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا