فرهنگی، ورزشی، گردشگریموسیقی، شعر، ادبیات

معرفی مقالات برتر همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

 

اقتصاد جامعه؛ مقالات برتر همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انتخاب شدند.

به گزارش اقتصاد جامعه وبه نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امروز ۱۰ اردیبهشت با حضور مقامات لشکری و کشوری در موزه برگزار شد.

در مراسم اختتامیه از مقالات برتر و ارائه کنندگان برتر تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

در کارگروه انقلاب اسلامی مقاله نقش جنبش جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی به نویسندگی دکتر مریم قانونی، ایثار و شهادت؛ مقاله نمادهای بنیادین گفتمان انقلاب اسلامی به نویسندگی دکتر مهری سادات موسوی، ساناز میرزایی و سید حسین حسینی، مقاله گفتمان انقلاب اسلامی و مواجه آن با چالش بدیل سازی توسط نظام سلطه جهانی به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند.

در این کارگروه مقالات فرهنگ انقلاب اسلامی و راهبری توسعه سیاسی به نویسندگی روح الله صفریان و تأثیرات انقلاب های سیاسی بر فضای نوآورانه به نویسندگی حمیدرضا مختاری اسکی به عنوان مقالات برتر در بخش ارائه برگزیده شدند.

در کارگروه دفاع مقدس مقاله بررسی تأثیر پیروزی انقلاب اسلامی بر رخداد جنگ تحمیلی به نویسندگی سمانه طهماسبی، رشید رکابیان و حسن رضا آریایی راد، مقاله ویژگی منحصر به فرد دفاع مقدس نسبت به سایر جنگ های ایران و جهان با تأکیر بر ویژگی دفاع تمدنی به نویسندگی دکتر هادی عبدالملکی و دکتر لیلا مجدانی و بررسی نقش جنگ عراق و ایران در صدور انقلاب اسلامی به نویسندگی محمد تکلو به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند.

مقالات برتر بخش ارائه در این کارگروه، مقاله جهادگران، سنگرسازان بی سنگر: نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس به نویسندگی دکتر محمدتقی امانپور و مقاله بررسی سبک زندگی جهادی در رزمندگان دفاع مقدس به نویسندگی شعیب یاری و عباس علی حاتمی هستند.

در کارگروه بازنمایی در موزه مقالات تحلیل و بررسی نمودهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دو داستان کودک و نوجوان به نویسندگی سر کار خانم دکتر طیبه فرهادی، گفتمان شهادت در شعر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نویسندگی شیلان اویهنگی و بازنمایی حضور دیگری و جایگاه او در سینمای جنگ ایران به نویسندگی دکتر شکوفه آروین و دکتر مریم حسینی به عنوان مقالات برتر این همایش انتخاب گردیدند.

مقالات برتر در بخش ارائه، مقاله بررسی میزان رضایت بازدیدکنندگان از محتوا و مفاهیم ارائه شده در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نویسندگی دکتر علی اکبر دبیری و دکتر احمد طاهری و مقاله ارتقا منظر شهری خرمشهر با تأکید بر خاطرات جمعی در دوران جنگ به نویسندگی آیدا باقری بهشتی، فرح حبیب و زهرا سادات سعیده زرآبادی است.

در پایان مراسم اختتامیه از کتاب چکیده مقالات همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی رونمایی شد.

گفتنی است؛ در پایان مراسم افتتاحیه از بیش از ۲۰ عنوان کتاب جدید در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی شد.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/BUER9

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا