اجتماعیشهری، جامعه

مفاخر ملی و وظیفه گذاری شورای شهر

جامعه اقتصادی ؛سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بر اهمیت پاسداشت بزرگان و مفاخر ملی کشور گفت: متاسفانه آنچه شایسته بزرگانمان است را طی این سال ها انجام نداده ایم و مدیران وظیفه گذاری مبتنی بر نگاه رهبری نسبت به این موضوع مهم را به خوبی دنبال نکرده‌اند

به گزارش خبرنگار  جامعه اقتصادی ، علیرضا نادعلی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری چهارشنبه های فرهنگی در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: ما با بررسی مباحث مناطق ۲۲ گانه شهرداری و مورد توجه قرار دادن آنچه به عنوان فعالیت فرهنگی و اجتماعی روی می دهد، چهارشنبه یک هفته در میان را برای بازدید از مناطق به ویژه جنوبی اختصاص دادیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه هرجا غفلت کنیم آسیب اجتماعی روی می دهد، تصریح کرد: در همین راستا ۱۱ منطقه انتخاب شد و بعضاً بازدیدهایی ۱۲ ساعته از پروژه ها و موقعیت های ویژه فرهنگی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای این حوزه، اماکن و تجهیزات ورزشی بود، یادآور شد: ما ۶۳ بازدید را با رویکرد فرهنگی انجام دادیم و در چهارشنبه های فرهنگی، چهار و یا پنج بازدید انجام می شد.

نادعلی با بیان اینکه در این رویداد نشست با فعالان و نخبگان فرهنگی برگزار می شد، خاطرنشان کرد: در جلسات با چهره ها آشنا شدیم و فعالان نیز از اینگونه جلسات ابراز رضایت داشتند و این اعتماد ایجاد شد که نخبگان می توانند حلقه های فرهنگی در مناطق باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۳۰ بازدید از مراکز فرهنگی، ۱۱ بازدید از مراکز ورزشی، ۱۳ بازدید از مراکز دینی و پنج بازدید از مراکز هنری در چهارشنبه های فرهنگی انجام شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نگاه شهردار و معاونت فرهنگی و اجتماعی به ساماندهی کودکان کار با تشکیل قرارگاه اجتماعی دنبال شد، اظهار کرد: شهرداری میان‌داری ماجرا را بر عهده داشت و در مباحث اجتماعی نیز می توان از این رویکرد استفاده کرد؛ برای ساماندهی کودکان کار نیاز به هماهنگی و ساماندهی بیشتر است.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به خبرنگار اقتصاد جامعه مبنی بر اهمیت پاسداشت بزرگان و مفاخر ملی کشور گفت متاسفانه آنچه شایسته بزرگانمان است را طی این سال ها انجام نداده ایم و مدیران وظیفه گذاری مبتنی بر نگاه رهبری نسبت به این موضوع مهم را به خوبی دنبال نکرده‌اند
وی تاکید کرد یکی از تکه های شورای شهر می تواند و باید نسبت به آن وظیفه گذاری کار کند پرداختن به مباحث آخر مفاخر شرح و فرهنگ سازی در این راستا است

سخنگوی شورای شهر اظهار کرد با توجه به شکل و اولویت بندی بودجه سال آینده و کارهای در دست اقدام در این دوره کاهش فاصله شمال و جنوب تهران به درستی و به قوت دنبال می شود
. نادعلی ادامه داد برخی از بوستان های شهر با توجه به معضلات و انحرافات موجود قابل استفاده برای شهروندان  نیست و بدون شک برای حفظ امنیت در بوستان ها و فضاهای تفریحی مستلزم حضور پلیس است

وی با بیان اینکه اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری در دره فرحزاد انجام شده است، یادآور شد: ساخت و سازهای غیرقانونی، جمع آوری معتادان متجاهر و همچنین جمع آوری نخاله ها در محل انجام شده و طراحی خوبی برای راه اندازی اکوپارک صورت گرفته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه مجموعه تئاتر شهر یکی از دغدغه های هنرمندان بود، گفت: به جای اینکه اتفاقات هنری در محوطه تئاتر شهر روی دهد شاهد اتفاقات زننده ای بودیم اما با همکاری وزارت ارشاد و اداره کل هنرهای نمایشی، مقرر شده که اقداماتی انجام شود.

نادعلی ادامه داد: اقداماتی برای بهسازی تئاتر شهر در گذشته انجام شده بود اما یکی از اقدامات که باید صورت بگیرد، ساماندهی دست فروشان است. با توجه به تعارض موجود در این زمینه و نیاز دست فروشان به امرار معاش، تلاش کردیم حال این قشر از شهروندان را مراعات کنیم.

وی با اشاره به گلایه مندی مردم از وضعیت دستفروشی در معابر، تصریح کرد: با توجه به این موضوع، باید منافع عمومی را در نظر گرفت، سعی شد تا پایان تعطیلات نوروز، با دست فروشان مراعات کرده اما پس از نوروز، دیگر شاهد حضور این افراد در محوطه تئاتر شهر نخواهیم بود.

نادعلی با تأکید بر ساماندهی پارک دانشجو نیز گفت: مخاطب کار هنرمندان مردم هستند و در راستای ایجاد عدالت فرهنگی، باید تلاش کنیم که مردم از فضای بوستان ها به ویژه بوستان دانشجو استفاده کنند.

نادعلی با اشاره به اینکه بودجه مأموریت فرهنگی و اجتماعی در سال جاری ۹۳۶ میلیارد تومان بوده که در سال آینده به هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در مجموع بودجه بخش فرهنگی و اجتماعی در سال ۱۴۰۲ نسبت به امسال ۷۶ درصد افزایش یافته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تمام دغدغه ما این بوده که مسائل نرم افزاری شهر فراموش نشود، تصریح کرد: با این وجود حمل و نقل عمومی دغدغه اول شهر به شمار می رود؛ لذا اعداد و ارقام در بودجه به سمت حمل و نقل عمومی رفت.

نادعلی با بیان اینکه در قرارگاه اجتماعی دغدغه ای دائمی در مورد نقاط بی دفاع شهری وجود دارد، اظهار کرد: قرار بر این شده گزارشاتی در خصوص اقدامات لازم حوزه آسیب های اجتماعی توسط شهرداری ارائه شود که نقاط بی دفاع شهری نیز از این دست موارد است.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/2Fvwv

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا