اجتماعیاقتصادی

ممیزی مرحله اول استاندارد ISO14001:2015 در منطقه۲۱ انجام گرفت

اقتصاد جامعه؛فرآیند ممیزی مرحله اول استاندارد ISO14001:2015 به مدت ۴روز توسط شرکت گواهی نامه دهنده بین المللی، باحضور و نظارت نمایندگان اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در منطقه۲۱ انجام گرفت.

به گزارش اقنصاد جامعه و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، در این برنامه که با ارائه گزارشی از عملکرد و اقدامات محیط زیستی این منطقه توسط معاون خدمات شهری و محیط زیست آغاز شد، تمامی ادارات این معاونت، ستاد مدیریت بحران، سامانه۱۳۷، معاونت های توسعه منابع انسانی، حمل ونقل و ترافیک، فنی و عمرانی و برنامه ریزی و توسعه شهری و نواحی سه گانه با هدف میزان انطباق با الزامات استاندارد ISO14001:2015 مورد ممیزی قرار گرفتند.
بر پایه این گزارش؛ ممیزی مرحله اول مشتمل بر بررسی مدارک ممیزی شونده و ارزیابی اولیه سیستم با هدف برآورد میزان آمادگی مجموعه جهت انجام ممیزی مرحله دوم (ممیزی نهایی صدور گواهینامه) می باشد.
استقرار سیستم مدیریت محیط زیست بر مبنای ISO14001:2015 با هدف ایجاد راهکاری جامع جهت ارتقای عملکرد محیط زیستیمنطقه۲۱ در محدوده فعالیت ها و خدمات شهرداری تهران با تاکید شهردار این منطقه و ابلاغ خط مشی محیط زیستی درحال انجام است.
از مهمترین موارد مورد تاکید #منطقه۲۱ در این فرآیند می توان به مواردی چون کاهش و کنترل پسماند ها، توانمندسازی و آموزش به ذینفعان، پیشگیری و کاهش مستمر آلودگی محیط زیستی، تبعیت از الزامات قانونی، جلوگیری و پیشگیری از ایجاد آلودگی های محیط زیستی اشاره کرد.
شایان ذکر است؛ در این راستا اهداف و برنامه های محیط زیستی تدوین و در دستور کار قرارگرفته و همچنین تعداد ۱۴روش اجرایی و ۲۰دستورالعمل اجرایی تدوین شده است.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/mOuJZ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا