دسته‌بندی نشده

موسوی: تعامل پزشکان با مدیریت شهری سلامت جامعه را ارتقا می بخشد

اقتصاد جامعه؛ با توجه به کارکرد شهرداری در حوزه بهداشت و سلامت امروزه ارتقاء سطح سلامت جامعه نیازمند تعامل روز افزون جامعه پزشکی با مدیریت شهری است.
به گزارش اقتصاد جامعه وبه نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار این منطقه به مناسبت هفته پزشک در جمع پزشکان درمانگاه شهرداری منطقه یک حضور یافت و با اهدای شاخه گل و تبریک روز پزشک به آنها اظهار داشت: با توجه به رویکرد شهرداری و تبدیل شدن این نهاد خدماتی به مجموعه عظیم اجتماعی و فرهنگی، مقوله سلامت در سر لوحه ماموریت ها و برنامه های اجتماعی شهرداری قرار گرفته است و در این راستا شاهد فعالیت خانه های سلامت و کانون پزشکان در محلات هستیم.
وی با تاکید بر این مطلب که امروزه شاهد گسترش روز افزون فرهنگ سلامت در بین شهروندان هستیم و مدیریت شهری با مطالبه شهروندان روبرو است افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ پزشک در خانه های سلامت منطقه مشغول همکاری و ارائه مشاوره های پزشکی، آموزش ، اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری از بیماریها و… به شهروندان هستند.
موسوی تصریح کرد: در خانه های سلامت محلات شمال تهران در حدود ۱۰ کانون از جمله کانون جوان، نوجوان، مادر و کودک، سالمند، پزشک و… فعالیت می کنند و پزشکان با سرفصل های آموزشی سلامت روان، جسم و اجتماع و همچنین در حیطه برنامه ریزی ارایه خدمات آموزشی، چکاپ و غربالگری ها و تهیه محتوای آموزشی در آنها فعالیت می کنند تا همه اقشار جامعه را برای رسیدن به یک جامعه توانمند تحت پوشش قرار دهند .
این مقام مسئول گفت : لازمه ی برخورداری از شهری سالم داشتن محلات سالم و رسیدن به این مهم نیز منوط به داشتن افراد و خانواده های سالم است و تحقق مجموعه این اهداف با مشارکت شهروندان و پزشکان میسر می شود.
#شهرداری_منطقه_یک
#شمیران_نگین_تهران
@shemirankhabar

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/8eBfg

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا