اجتماعیشهری، جامعه

موسوی زاده: فاضلاب اهواز نیاز به توجه ویژه دولت دارد

اقتصاد جامعه؛ موسوی‌زاده گفت: پس زدگی فاضلاب در شهر اهواز نشان داد که سیستم فاضلاب این شهر نیاز به توجه ویژه دولت دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد جامعه ، سید محسن موسوی زاده نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود در شانزدهمین اجلاس این شورا اظهارداشت: بارش‌های اخیر، کشور را از بحران کم آبی نجات داد، اما باز هم بی تدبیری‌ها باعث شد برخی از مردم عزیز نتوانند مانند دیگر هموطنان از آن بهره‌مند شوند و اسیر سیلاب شدند.

وی ادامه داد: همه شاهد بودیم که در سیلاب‌های شمال کشور و استان‌های لرستان، کرمانشاه، خوزستان و فارس دست اندازی و تعارض به حریم رودخانه باعث افزایش حجم تخریب سیلاب‌ها گردید و مشکلات عدیده‌ای را برای مردم از جمله تلفات جانی را در پی داشت.

موسوی زاده با بیان اینکه سیلاب آق قلا، گمیشان، شیراز، پلدختر و معمولان دل هر انسانی را به درد می‌آورد، دامه داد: اما در خوزستان ماجرا متفاوت است.  آیا کسی هست که نداند انتقال غیرکارشناسانه آب از کارون مهمترین اثر پر شدن بستر رودخانه کارون از رسوبات بوده است؟

عضو شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: این اولین بار نیست که کارون، کرخه و دز سیلابی می‌شود، اما در سال‌های اخیر پس از انتقال آب از سرشاخه این رودخانه‌ها کم شدن آب آن‌ها و پر شدن بستر شان باد علاوه بر شکل گیری جزایر متعدد بستر کارون و در پی آن تعرض به حریم رودخانه باعث شده رود‌ها در مقابل سیلاب اخیر تاب و توان و تحمل را نداشته باشند.

موسوی زاده  گفت: در خوزستان بیش از ۱۱ شهرستان درگیر سیل شدند سیلاب بیش از ۲۴۰ روستا یا زیر آب رفتند یا در محاصره سیل قرار گرفته و تخلیه شدند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۲۰ هزار هکتار گندم زار در شرف برداشت به زیر آب رفتند، تاکید کرد: بیش از ۲ هزار و۵۰۰ راس دام تلف شده و مزارع نیشکر و راه‌های مواصلاتی روستا‌ها و شهر‌ها به زیر آب رفته است.

عضو شورای عالی استان‌ها بیان کرد: مردم سیل زده استان تاکنون خسارت سیل سال ۹۵ را دریافت نکرده اندو  این باعث بی اعتمادی آن‌ها نسبت به وعده مسئولین برای پرداخت خسارت سیل ۹۸ می‌شود.

موسوی زاده گفت: خوزستان قطب کشاورزی کشور است و  خدمت به خوزستان خدمت به اقتصاد کشور است.

وی اضافه کرد: در تابستان ۹۷ به بهانه‌ی کم شدن ذخایر آبی، کشاورزان خوزستان را از کشت‌های تابستان محروم کردند؛ ا گر در آن زمان تدبیری حاصل می‌شد و ذخیره سد‌ها را به نفع مردم و کشاورزان مدیریت کرده و به رود‌ها هدایت می‌کردند امروز شاهد این اتفاق ناگوار نبودیم.

عضو شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: پس زدگی فاضلاب در  شهر اهواز در اثر بالا آمدن آب رودخانه نشان داد وضعیت سیستم فاضلاب اهواز نیاز به توجه ویژه دولت دارد.

موسوی‌زاده خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی سیل در خوزستان ممکن است تا پایان اردیبهشت استمرار داشته باشد، لذا نیاز است دولت و استان‌ها معین به صورت ویژه وارد عمل شوند، چون تا به امروز کمک‌ها مطلوب نبوده است

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/OnLoh

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا