اجتماعیشهری، جامعه

موسوی: ضرورت راه اندازی پارک مجسمه در تهران احساس می شود

 

اقتصاد جامعه؛ نشست هم اندیشی با موضوع هنرهای شهری و دومین سمپوزیوم پرتره مفاخر معاصر ایران صبح امروز چهارشنبه ۱۲ تیر با حضور «سید مجتبی موسوی»، معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهر تهران و جمعی از خبرنگاران تجسمی و خبرنگاران حوزه شهری در عمارت عین الدوله برگزار شد‌.

به گزارش اقتصاد جامعه وبه نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، سید مجتبی موسوی، معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای اهداف و برنامه های تعریف شده تاکنون هشت سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی برگزار کرده است؛ این سمپوزیوم سبک و سیاق خاص خودش را دارد و متریال این سمپوزیوم تاکنون سنگ، آهن و چوب بوده است. نهمین دوره این سمپوزیم در سال جاری با متریال سنگ برگزار می شود.

????موسوی افزود: تاکنون سه دوره سمپوزیوم با موضوع شهدا و دفاع مقدس برگزار کردیم و سه دوره این سمپوزیوم با تمرکز بر پرتره شهدای معروف بود. نخستین سمپوزیوم پرتره مفاخر معاصر نیز که به شاعران اختصاص داشت در مرداد ماه سال ۹۵ در خانه شاعران برگزار شد.

????وی با اشاره به دومین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر ایران ویژه هنرمندان معاصر که از ۱۰ تا ۱۸ تیر ماه در عمارت عین الدوله در حال برگزاری است، گفت: این سمپوزیوم به هنرمندان معاصر کشور اختصاص دارد، در این دوره ۲۶ هنرمند برای ساخت پرتره ۲۶ شخصیت هنری انتخاب شدند؛ برنامه ما این است که هنرمندانی که در این دوره پرتره آنها ساخته نشده است در دوره های بعد پرتره آنها ساخته شود .این هنرمندان از سوی انجمن ها و خانه هنرمندان به ما معرفی شده اند.

????معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهر تهران از برگزاری پنجمین دوسالانه دیوارنگاری شهری در پائیز و زمستان سال جاری خبر داد و گفت: دو هنرمند استرالیایی در راستای تفاهم نامه ای که سازمان زیباسازی شهر تهران با سفارت استرالیا داشت به تهران امدند و دیوار بزرگی را نقاشی کردند و سفارت برزیل هم ابراز تمایل کرد که هنرمند برزیلی دیواری را در شهر تهران نقاشی کند .

????سید مجتبی موسوی با اشاره به مجموعه اتفاقاتی که در زمینه توسعه هنر شهری در سازمان زیباسازی می افتد، گفت: اغلب طرح ها و ایده هایی که از سوی هنرمندان مطرح می شوند در شهر قابل اجرا هستند؛ در همین راستا ما اصراری نداریم که تمام آثار در شهر تهران اجرا شوند و امکان اجرای این طرح ها در سایر شهرها نیز وجود دارد. تهران به عنوان شهری است که به لحاظ هنری می تواند الگو برای دیگر شهرها باشد و جاذبه هایی برای گردشگری داشته باشد.

????او افزود: سازمان زیباسازی شهر تهران تلاش می کند، در کنار فعالیت های جاری اش در زمینه فرهنگسازی فعالیت کند تا هنرمندان کیفیت طرح ها و ایده هایشان را بالا ببرند و زمینه ای فراهم شود تا ارتقای کیفیت هنر شهری بالاتر برود.

#تهران_زیبا

@tehraneziba_ir

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/6HkKz

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا