اقتصادیبانک و بیمه

موهبتی خبر داد: صرفه جویی ۱۰ میلیون یورویی با انتقال تکنولوژی تولید صافی همودیالیز

 

اقتصاد جامعه، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت: با انتقال تکنولوژی تولید صافی همودیالیز از شرکت سوییسی به ایران، بین ۳۰ تا ۳۵ درصد نیاز بازار ایران به این محصول تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد جامعه، طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در مراسم عقد تفاهم نامه انتقال تکنولوژی شرکت دایالایف سوییس به شرکت فارماشیمی ضمن بیان این مطلب گفت: در کشور ما سالانه حدود ۶ میلیون نیاز به صافی همودیالیز وجود دارد که ۲ تا ۳ میلیون آن از خارج تامین می‌شود. با انتقال تکنولوژی تولید صافی همودیالیز از شرکت سوییسی به ایران، بین ۳۰ تا ۳۵ درصد نیاز بازار ایران به این محصول تامین می‌شود.

وی در ادامه افزود: ورود به بازار جهانی نیز از نگاه اقتصادی برای شرکت فارماشیمی مورد تاکید است.
موهبتی ادامه داد: با امضای تفاهم نامه و عقد قرارداد انتقال تکنولوژی تولید صافی همودیالیز از شرکت سوییسی به ایران، از خروج ۱۰ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌شود و از طرفی دغدغه بیماران نیز در زمینه نیاز به صافی همودیالیز برطرف خواهد شد.

وی بیان کرد: همه خطوط شرکت فارماشیمی از سازمان غذا و دارو GMP گرفته است. البته باید به پتانسیل فنی موجود در کشور نیز تکیه داشته باشیم.

موهبتی اظهار داشت: می‌توانیم از دانش فنی کشور به درستی استفاده کنیم. بهترین تجهیزات و آخرین تکنولوژی حاکم در دنیا و عدم استفاده از دستگاه‌های فرسوده در تفاهم نامه امضا شده بین شرکت سوییسی و شرکت فارماشیمی در نظر گرفته شده است.

محمدرضا شانه ساز، رییس سازمان غذا و دارو نیز در این مراسم یکی از نیازهای اساسی و استراتژیک کشور در حوزه سلامت را صافی دیالیز برای بیماران کلیوی دانست و اظهار کرد: ما دوستان خود را در شرایط تحریم فراموش نخواهیم کرد و از این همکاری ها به شدت استقبال خواهیم کرد.

شانه ساز گفت: قطعا دوران این تحریم ها به سر خواهد آمد و مردم ما این روزها را پشت سر خواهند گذاشت.

موهبتی خبر داد: صرفه جویی ۱۰ میلیون یورویی با انتقال تکنولوژی تولید صافی همودیالیز

علی گودرزی مدیرعامل شرکت فارماشیمی، در این مراسم با اشاره به تاریخچه شرکت خاطر نشان کرد: فارماشیمی باسابقه ۶۵ ساله تنها شرکت زیر نظر وزارت بهداشت و تنها تولیدکننده این محصول در ایران است.

وی در ادامه گفت: طبق عقد تفاهم‌نامه همکاری که بین شرکت دایالایف سوئیس و شرکت فارماشیمی صورت می‌پذیرد قرار شد انتقال تکنولوژی درزمینهٔ تولید فیلترهای همودیالیز به این شرکت منتقل گردد.

گودرزی تاکید کرد: شرکت سوئیسی یکی از شرکت‌های پیش رو در تولید تجهیزات، ملزومات و دستگاه‌های دیالیز در سطح جهان محسوب می‌شود که در ۵۱ کشور دنیا به‌عنوان فروشنده مطرح فیلترهای همودیالیز در حال فعالیت است.

مدیر عامل فارماشیمی تصریح کرد: در تکنولوژی جدیدی که در این شرکت کلید می‌خورد عمده تفاوت آن در نحوه استریلیزاسیون کردن این فیلترهاست که با بخارآب این کار انجام می‌پذیرد و هیچ‌گونه عوارض و ضرری برای بیماران دیالیزی ندارد.

بنابراین گزارش؛ تین تی مدیرعامل شرکت سوئیسی دایالایف هم در این مراسم با اشاره به فعالیت ۸ شرکت در نقاط مختلف دنیا، افزود: یکی از دلایلی که تصمیم به انتقال اطلاعات به ایران داریم استقلال عمل به شرکت‌ها است تا مستقل از شرکت‌های مادر باشند.

وی تصریح کرد: این امکان برای بیماران دیالیزی فراهم است که بتوانند در مراکز ارائه‌دهنده خدمات دیالیز از تمامی امکانات این شرکت استفاده کنند.

وی بر ضرورت انتقال تکنولوژی تولید صافی دیالیز به شرکت ایرانی، گفت: در حالیکه محصولات ما به ۵۱ کشور جهان صادر می شود، ما برای انتقال این تکنولوژی به یک حس مشترک با شرکت ایرانی رسیدیم.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/NUm2y

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا