اجتماعیشهری، جامعه

نتایج داوری گام دوم فراخوان دیوارنگاری شهر ایرانی اعلام شد

اقتصاد جامعه؛دومین دوره فراخوان دیوارنگاری «شهر ایرانی» که با همکاری انجمن علمی پژوهش‌های‌ هنری ایران و شهرداری منطقه ۹ تهران برگزار شد؛ با ارائه نزدیک به ۳۰۰ اثر از سوی هنرمندان و انتخاب و اجرای ۶۰ اثر به کار خود پایان داد.

به گزارش افتصاد جامعه و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹، علیرضا خامسیان معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با اعلام این خبر گفت: این رویداد که با هدف اعتلای هنر-رسانه دیوارنگاری در فضای شهری تهران و رشد فرهنگ بصری شهروندان و ایجاد فرصت‌های برابر برای اجرای آثار هنرمندان پیشکسوت و جوان و دانشجویان هنر برگزار شد، منجر به راه اندازی یک نگارخانه بزرگ شهری در خیابان دکتر بدرالزمان قریب شد که با اجرای فازهای بعدی می‌تواند غنی‌تر و زیباتر شود.

وی افزود: هیات داوران گام دوم فراخوان با حضور استاد حسن یاقوتی، دکتر محسن حسن‌پور، ‌دکتربهنام زنگی‌، دکتر الهه پنجه‌باشی و مریم بلوکات طی دو مرحله آثار دریافتی را داوری کرد که در مرحله نخست، ۶۰ اثر برای اجرا، انتخاب و معرفی شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۹ معیارهای انتخاب آثار از سوی داوران را چنین برشمرد و عنوان کرد: انطباق با محورهای اعلام شده از سوی فراخوان، صحت اثر و عدم کپی برداری آن، تناسب اثر برای اجرای دیواری و هماهنگی با محیط خیابان، کیفیت هنری طرح و کیفیت اجرا و ارزش هنری اثر از نظر مضمون و ارزش های فرهنگی از جمله ویژ گی های انتخاب آثار برگزیده دانست.

خامسیان با اشاره به تسهیلاتی که به نفرات برگزیده اهدا شد، گفت: به هر یک از ۶۰ اثر برگزیده کلیه امکانات اجرا و مبلغ ۲۰میلیون ریال اختصاص داده شد.
وی در خصوص جوایز نفرات برگزیده یادآور شد: در مرحله دوم از بین ۶۰ اثر اجرا شده، نفرات اول تا سوم به شرح زیر انتخاب شدند که مقام اول به سعدی محمدی (برنده جایزه ۵۰ میلیون ریالی و لوح تقدیر)، مقام دوم به سمیرا اقبالی (برنده جایزه ۳۰میلیون ریالی و لوح تقدیر) و مقام سوم به حمیده شاهدنیا (برنده جایزه ۱۰میلیون ریالی و لوح تقدیر) اختصاص یافت.

لازم به ذکر است هیات داوران ضمن قدردانی از تمامی هنرمندان شرکت‌کننده در فراخوان،۱۰ هنرمند را به شرح ذیل شایسته تقدیر دانست: علی حسین‌پور، شیرین سلیمانی‌نذیر، زینب فرمد، هستی رحمان پور، رها افشار، موحد بیرانوند، سارا رحیمی‌زاده، هانی شرار، روژین حاتمی و فاطمه هزاویان از جمله نفرات می باشند.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/5R54d

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا