اجتماعیشهری، جامعه

نقش سازنده روابط عمومی ها به عنوان پل ارتباطی و تعاملی میان سازمان ها و مخاطبی

 جامعه اقتصادی؛شهردار منطقه ۲۰ در دورهمی مدیران روابط عمومی تاکید کرد: شهردار منطقه در گردهمایی و دورهمی مدیران روابط عمومی شهرداری تهران که صبح روز سه شنبه ۲اسفند ماه به میزبانی شهرداری منطقه ۲۰ در کارموزه سیمان ری برگزار شد،با بیان اینکه میزبانی از شما بزرگواران در این محل که جدیداً به همت شهرداری تهران بازآفرینی شده است، فرصت خوبی برای معرفی این مجموعه تاریخی به عنوان مکانی با ظرفیت برگزاری مراسم ها و همایش ها به مدعوین است.

به گزارش جامعه اقتصادی و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ ؛ سید محمد ناظم رضوی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به اینکه در حوزه روابط عمومی و بین الملل در مناطق کار گروه هایی تشکیل شده است گفت: در همین‌راستا با حضور مناطق ۶، ۸، ۱۷ و ۲۰ کار گروه فرهنگی تشکیل و مقرر شده است در نشستی با حضور شهردار تهران و شهرداران مناطق در خصوص گسترش فعالیت های حوزه بین الملل در روابط عمومی ها پیشنهادهایی ارائه شود.

‌ناظم رضوی با بیان ‌اینکه تنها حوزه ای که بخش بین الملل را شامل می شود،حوزه روابط عمومی است، اظهار داشت: حوزه بین الملل در مناطق نیازمند توجه و گسترش بیشتر است و برای تقویت این بخش می بایست از توان پرسنل این حوزه استفاده شود.
او اضافه کرد: با توجه به مقتضای زمانی حال حاضر می بایست زمینه گسترش ارتباطات بین المللی از جمله سرمایه گذاری، تولید مسکن، حوزه گردشگری خارجی و اقلیت های مذهبی از سوی شهرداری تهران فراهم شود.
شهردار منطقه با اشاره به برنامه ریزی تشکیل خانه بین الملل در برخی مناطق ادامه داد: با توجه به شرایط محلی و موقعیتی، به زودی در منطقه ۲۰ خانه عراق، در منطقه ۶ خانه پاکستان و در منطقه ۸ خانه ارمنستان تشکیل خواهد شد و امید است به منظور پیشبرد فعالیت ها از تجربیات مدیران روابط عمومی ها بهره مند شویم.‌
او با اشاره به نقش شورایاران و مدیران محلات به عنوان پل ارتباطی بین شهرداری و شهروندان در دوره های گذشته مدیریت شهری، گفت: در مدیریت شهری جدید با توجه به تغییر رویکرد، نقش روابط عمومی ها در اطلاع رسانی گسترده و دقیق خدمات و فعالیت های انجام شده و برنامه های پیش بینی شده به شهروندان بسیار حائز اهمیت است.
ناظم رضوی با اشاره به ویژگی های خاص منطقه ۲۰ به عنوان بخشی از شهرری گفت: با توجه به حضور رسانه های محلی و انتظارات آنها در حوزه اطلاع رسانی در این منطقه، این ویژگی از سوی مر‌کز ارتباطات مدنظر قرار گیرد.
محمد صائبی معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به نقش سازنده روابط عمومی ها در سازمان های مردم نهاد نظیر شهرداری، گفت: بودجه و پست سازمانی روابط عمومی ها به صورت همزمان تا حصول نتیجه در حال پیگیری است.
او افزود: روابط عمومی ها پل ارتباطی سازنده میان مدیریت شهری و شهروندان هستند و توجه به زیر ساخت‌ها، تجهیزات و افزایش یک درصدی اعتبارات آنها همواره در اولویت برنامه های این مرکز قرار دارد و امید است با همراهی مدیران ارشد شهری به زودی نتایج مثبتی حاصل شود.
معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات با ابراز خرسندی از نتایج طرح من شهردارم و نقش آن در اداره مطلوبتر امور شهر توسط شهروندان، اضافه کرد :این تفکر و ایده نشان داد شهروندان اداره کنندگان اصلی شهر هستند و شهروند مداری و محله محوری و اداره ی شهر به دست شهروندان از شعار به واقعیت تبدیل شده است.
او یکپارچه شدن امور تشریفات، مراسم و برنامه ها از سوی شرکت پیام رسا،هماهنگی دعوت از خبرنگاران در مراسم ها و اکران طرح های تبلیغاتی در سطح شهر را از جمله اقداماتی عنوان کرد که از سوی مرکز ارتباطات هماهنگ می شود.
حامداحسان بخش معاون تبلیغات و انتشارات مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به انتشار و توزیع نشریه همشهری خانواده گفت: در این نشریه اخبار خانواده شهرداری تهران منتشر می شود و ویژه نامه عیدنوروز نیز با معرفی افراد شاخص در مناطق به عنوان چهره سال و پاسخ مدیران به سئوالات خودمانی طراحی شده است.
او افزود: سررسید سال ۱۴۰۱ شامل مناسبت های خاص و معرفی ۳۶۵ مکان شاخص شهر تهران تهیه شده است و به زودی در اختیار مناطق و سازمان ها قرار می گیرد.
احسان بخش با اشاره به تبدیل ساختمان بلدیه به مرکز اسناد و موزه شهرداری تهران گفت: مناطق،سازمان ها و شرکت ها می توانند آثار قابل عرضه خود را برای نمایش در این موزه به مرکز ارتباطات ارسال نمایند.
در ادامه این مراسم ضمن طرح نظرات و پیشنهادات تعدادی از مدیران روابط عمومی مناطق، سازمان ها و شرکت‌ها؛ از ۶ برگزیده رویداد عکاسی برترین تصاویر ماندگار پایتخت به ترتیب شامل مناطق ۲۰، ۹، ۲۲، ۲، ۱۵ و ۲۱ و از مدیران روابط عمومی مناطق ۲، ۳، ۱۸، ۲۰ و ۱۳ به عنوان برگزیدگان طرح من شهردارم و همچنین از مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۵ به عنوان طرح برتر تجربه نگاری تجلیل شد.
این گزارش حاکی است نمایش موشن گرافی فرایند نامگذاری معابر تهیه شده از سوی روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ و بازدید از موزه صنعتی سیمان ری از دیگر برنامه های دور همی مدیران روابط عمومی بود

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/KXBD6

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا