اجتماعیشهری، جامعه

نوذرپور: رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال، هدف جشنواره شاه توت است

اقتصاد جامعه؛ شهردار منطقه ۲۲: این جشنواره با هدف آشنایی شهروندان تهرانی و دیگر هموطنان با آداب و رسوم روستاییان این منطقه و همچنین رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت آنان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد جامعه، علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ در حاشیه برگزاری دومین جشنواره شاه توت، محصولات باغی و سنتی روستایی سولقان تهران با حضور مردم، مسئولان استانی،شهری، منطقه‌ای و محلی،کشاورزان و باغداران منطقه که به همت شهرداری منطقه۲۲،دهیاری سولقان و بخشداری کن، عصر امروز افتتاح شد، ضمن بیان این مطلب، گفت:‌ این جشنواره برای دومین سال متوالی با هدف آشنایی شهروندان تهرانی و دیگر هموطنان با آداب و رسوم روستاییان این منطقه، رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت آنان برگزار می‌شود.

نوذرپور با اشاره به ظرفیت های گردشگری موجود در این منطقه تصریح کرد: قطعا روستاهای منطقه ۲۲ ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری در حوزه گردشگری دارند که در قالب برگزاری چنین جشنواره‌هایی تلاش می‌کنیم این ظرفیت‌ها را معرفی کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره‌ها با هدف ایجاد اشتغال در مناطق روستایی انجام می‌شود.

شهردار منطقه ۲۲ خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری و تولید محصولات کشاورزی در روستاهای منطقه گام های مطلوبی در جهت رونق تولید برداشته شده است و باید ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی پیرامون منطقه ۲۲ بویژه در روستاها به تهرانی ها معرفی شوند تا زمینه رونق بیش از پیش و ایجاد اشتغال بیشتر فراهم شود.

وی ادامه داد: برندسازی یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره است که قطعا با برندسازی در حوزه تولیدات محصولات روستایی رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت.

وی افزود: خوشبختانه در دومین جشنواره شاه‌توت شاهد استقبال خوب شهروندان تهرانی از این جشنواره هستیم که نسبت به سال گذشته می‌توان گفت جمعیت تا دو برابر افزایش پیدا کرده است.

شهردار منطقه ۲۲ اظهار کرد: قطعا برگزاری این جشنواره علاوه بر اهدافی که در حوزه اقتصادی دارد می‌تواند برای پر کردن اوقات فراغت شهروندان تهرانی و تبادل فرهنگی میانی شهروندان و روستاییان نیز گام موثری باشد.

بنابراین گزارش ویژه برنامه‌های سرگرم کننده متنوع فرهنگی و هنری و غرفه های عرضه محصولات شاتوت و فرآورده های آن برای شهروندان در روستای سولقان بر پا است.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/PYgpc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا