اجتماعیشهری، جامعه

نگاه ملی به متروی تهران

 

اقتصاد جامعه؛ معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نگاه ملی به متروی تهران مورد تأکید معاون اول رئیس‌جمهور قرار گرفت، از تشکیل کارگروه ویژه دولت و شهرداری تهران به‌منظور واگذاری بخشی از بدهی‌های شهرداری به دولت خبر داد.

به گزارش اقتصاد جامعه وبه نقل از روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ محسن پورسیدآقایی با اشاره به بازدید روز گذشته اسحاق جهانگیری از کارخانه‌ی واگن سازی تهران گفت: افزایش بهره‌وری از ظرفیت تولید این کارخانه و خطوط متروی تهران مورد تأکید معاون اول رئیس‌جمهور قرار گرفت.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها ٣۶ درصد از ظرفیت خطوط متروی تهران استفاده می‌شود، تصریح کرد: به اذعان آقای جهانگیری با توجه به حجم سرمایه‌گذاری‌ای که تاکنون برای خطوط متروی تهران صورت گرفته، استفاده‌ی ٣۶ درصدی از ظرفیت این خطوط، غیراقتصادی است چرا که عملا ۶۴ درصد ظرفیت مترو به دلیل عدم نصب تجهیزات کافی و کمبود واگن، بلااستفاده مانده است.
وی به لزوم رفع مشکلات مالی موجود بر سر راه توسعه خطوط و کمبود واگن مترو تأکید کرد و گفت: به‌طور حتم می‌توان از ظرفیت مترو به بهترین شکل برای حل دو مشکل عمده ترافیک و آلودگی هوا بهره‌مند شد.
به گفته‌ی پورسیدآقایی، در این بازدید مقرر شد قرارداد خریداری ۶٣٠ دستگاه واگن مترو که تاکنون معطل تأمین فاینانس بود از محل سهمیه قبلی فاینانس ایران و چین تأمین شود.
معاون شهردار تهران بر تسریع تولید واگن‌های مترو تأکید کرد و گفت: همچنین مقرر شد ٢١٠ دستگاه واگن نیز به‌صورت نقدی و با استفاده از وام بانک شهر خریداری شود و برای اینکه شهرداری تهران بتواند از وام جدید بانک شهر استفاده کند، بخشی از بازپرداخت بدهی‌های شهرداری به بانک‌ها در بحث توسعه مترو به دولت واگذار شود.
وی از تشکیل کارگروه ویژه‌ای به این منظور خبر داد و اظهار داشت: مقرر شد این کارگروه زیر نظر معاون اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور، وزارت دارایی و بانک مرکزی به‌منظور بررسی راهکارهای انتقال بدهی‌ها تشکیل شود.
به گفته‌ی معاون شهردار تهران، بر این اساس بازپرداخت ١٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری به دولت واگذار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/Dnog1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا