اجتماعیشهری، جامعه

هرمزی: مدیریت ترافیک بدون مشارکت مردم ممکن نیست

جامعه اقتصادی ؛شهردار تهران در جلسه ستاد استقبال از مهر که در مرکز کنترل ترافیک تهران برگزار شد، گفت: شرکت بهره‌برداری مترو، شرکت واحد اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی با حداکثر ظرفیت خود به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کنند.
به گزارش جامعه اقتصادی و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ دکتر علیرضا زاکانی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در ۶ ماه اخیر، امروز دو هزار و ۴۷ دستگاه اتوبوس شاغل برای خدمت‌رسانی به شهروندان فعال است و سازمان تاکسیرانی نیز از ظرفیت خود برای ارائه خدمت در قالب سرویس مدارس و هم‌چنین خدمات‌رسانی ویژه به دانش‌آموزان مدارس استثنایی استفاده می‌کند.

شهردار تهران: قرارداد تأمین ۶۳۰ واگن مترو در چین نهایی می‌شود

شهردار تهران با اشاره به اتخاذ و اجرای برخی تصمیمات برای مدیریت ترافیک مهرماه از جمله ممنوعیت تردد خودروهای حامل بار و کالا در ساعات اوج ترافیک، اظهار کرد: در خصوص رفع نقص دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلفات نیز اقدامات خوبی در ماه‌های اخیر انجام شده و امروز وضعیت دوربین‌ها در شرایط مطلوبی قرار دارند.
دکتر زاکانی از انعقاد تفاهم‌نامه برای رفع مشکل تأمین برق متروی پرند و آماده شدن این خط مترو در دو مسیر رفت و برگشت خبر داد و گفت: شهرداری تهران، بیشترین سطح خدمت‌گزاری به شهروندان به‌ ویژه محصلان را در دستور کار خود قرار داده و برای افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی، تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.
شهردار تهران با بیان اینکه امسال در خصوص سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی، اقدام ویژه‌ای صورت گرفته است، تصریح کرد: موضوع انعقاد قرارداد تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن مترو، نهایی شده و در سفری که به چین دارم، قرارداد مربوطه نهایی می‌شود.

هرمزی: ۴۳۰ اتوبوس بازسازی و نوسازی و ۱۹۵ وَن جدید وارد ناوگان شد

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز  در این نشست با تأکید بر اینکه مهم‌ترین مسئله در مدیریت ترافیک مهرماه، همراهی شهروندان است، گفت: بدون مشارکت مردم، همه تدابیر و تمهیداتی که در ستاد استقبال از مهر در نظر گرفته‌ایم، عملاً بی‌اثر خواهد بود.
وی با اشاره به فعالیت کارگروه خدمات حمل و نقل عمومی، یکی از مهم‌ترین اقدامات به مناسبت آغاز سال جدید تحصیلی را رایگان کردن بلیت اتوبوس و مترو برای دانش‌آموزان و دانشجویان در مهرماه، اعلام و اظهار کرد: همچنین مقرر شد همه شهروندان تهرانی که از بستر کیف پول الکترونیکی شهر تهران از طریق نرم افزار شهرزاد استفاده می‌کنند، مشمول تخفیف ۳۰ درصدی شوند که هر دو موضوع به تصویب شورای اسلامی شهر تهران نیز رسیده است.
هرمزی در خصوص آماده‌سازی ناوگان مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی برای مهرماه، توضیح داد: تا جایی که امکان داشت، تلاش کردیم حداکثر ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی را برای ایام بازگشایی مدارس آماده کنیم و با عزمی راسخ، نسبت به نوسازی و بهسازی ناوگان از طریق ورود ۱۹۵ دستگاه وَن جدید و بازسازی و نوسازی ۴۳۰ دستگاه اتوبوس اقدام کردیم.

هرمزی: ۲۳۶ کیلومتر از خطوط اتوبوسرانی که بیشترین تراکم مدارس را دارند، تقویت شدند

هرمزی با اعلام اینکه در سال جاری کار ارزنده‌ای در شرکت بهره‌برداری مترو انجام شد، تأکید کرد: سال‌ها بود که در حوزه بازسازی ناوگان ریلی کاری انجام نشده بود اما در ۶ ماهه اول امسال، نسبت به بازسازی ۱۲ رام قطار اقدام کردیم.
وی با تأکید بر اینکه علاوه بر نوسازی و بازسازی وسایل حمل و نقل عمومی، در زمینه مدیریت و نظارت بر ترافیک و نظم‌بخشی به جریان عبور و مرور، نسبت به رفع نقایص چراغ‌ها و دوربین‌های نظارتی نیز اقدام کردیم، اضافه کرد: شهرداری تهران، خط‌کشی معابر اطراف مدارس، زیباسازی و روکش آسفالت مدارس را در سه ماه اخیر در دستور کار خود قرار داد.
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از راه‌اندازی سرویس مدارس از طریق سامانه سپند و ارائه سرویس‌ رایگان به دانش‌آموزان مدارس استثنایی خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲۳۶ کیلومتر از خطوط اتوبوسرانی را با مشورت آموزش و پرورش شناسایی کرده‌ و ۲۰ خط که تراکم مدارس در طول آنها بیشتر است را با تزریق سرویس‌های اضافه تقویت خواهیم کرد تا امکان خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر به دانش‌آموزان را داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/DxbRt

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا