اجتماعیشهری، جامعه

اقدامات مدبرانه پیشگیری ازآتش سوزی های احتمالی در فضا‌های سبز شمال شرق شهر

جامعه اقتصادی ؛شهردار منطقه چهار تهران گفت: با اقدامات مدبرانه و هوشمندانه مدیریت شهری منطقه ۴ از آتش سوزی های احتمالی در فصل گرم سال جلوگیری می شود.

به گزارش جامعه اقتصادی و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، “علی اصغر کمالی زاده” با اعلام این خبر گفت: افزایش دمای هوا و خشک شدن پوشش گیاهی که امکان بروز آتش را افزایش می دهد، مدیریت شهری را بر آن می دارد با اقدامات پیشگیرانه ای از حادثه های احتمالی جلوگیری کنند.

او افزود: در این راستا تجهیز عرصه های جنگلی و فضاهای سبز شهری به وانت آتش نشان و ادوات اطفا نظیر کپسول های آب و گاز، آتش کوب ، بیسیم و …، احداث برجک های دیدبانی جدید در بوستان ها و احداث خطوط آتش بر در عرصه های جنگلکاری از اقدامات انجام گرفته در این عملیات است.

شهردار منطقه ۴ با اشاره به تمهیدات ایمنی در این عملیات گفت: حذف سرشاخه های خشک ، پاکسازی تشتک های درختان از علف های هرز و علف تراشی عرصه ها با اولویت نقاط و کانون های پر خطر از اقدامات پیشگیرانه ای است که در این طرح بسیار موثر و مهم تلقی می شود.

کمالی زاده با اشاره به تمهیدات ایمنی پیش‌بینی‌شده در این علمیات گفت: با مقدمات مدبرانه ای که در بوستان ها، مناطق جنگلی و مراکز تفریحی انجام شده با ارائه راهنمایی و مشاوره برای ایمن سازی اماکن فوق، برگزاری مانورهای آمادگی اطفای آتش‌سوزی های احتمالی بین تمامی نیروهای امدادی و عملیاتی در سطح منطقه به امید خدا شاهد هیچ مشکلی در این راستا نخواهیم بود.

شهردار منطقه۴ در پایان ضمن درخواست مساعدت و همکاری از شهروندان گفت: کمک و یاری شهروندان با مدیریت شهری در این میان بسیار موثر بوده و همشهریان می توانند با رعایت تمامی نکات ایمنی در بوستان ها نقش به سزایی در پیشگیری از آتش سوزی ها داشته باشند./ انتهای خبر

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/00X2G

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا