دسته بندی نشده

چراغ اول «چهارشنبه‌های محیط زیستی» از منطقه ۹ روشن شد

جامعه اقتصادی ؛نخستین جلسه نظارت ستادی و آموزشی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار( چهارشنبه های محیط زیستی) در منطقه ۹ با حضور شهردار منطقه و مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برگزار شد .

به گزارش جامعه اقتصادی و به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار؛ «حلیا سادات حسینی» در نخستین چهارشنبه محیط زیستی که با بازدید و نظارت از عملکرد محیط زیست منطقه ۹ آغاز شد ضمن تقدیر از نگاه محیط زیستی شهردار این منطقه گفت: چهارشنبه های محیط زیستی را به عنوان یک رویداد نظارتی و آموزشی در سطح مناطق ۲۲ گانه آغاز کرده‌ایم که هدف اصلی آن‌ حمایت از محیط زیست و ارتقای آگاهی جامعه درباره مسائل زیست محیطی و نظارت و عملکرد زیست محیطی مناطق ۲۲ گانه کلان شهر تهران است.

وی با اشاره به ضرورت پرداختن به محیط زیست به عنوان دغدغه آحاد جامعه گفت: رفع آلودگی های مرتبط با حوزه شهرداری اصلی ترین و وظیفه ذاتی ما در شهرداری تهران است و اقدامات شهرداری تهران باید در راستای ارتقاء کیفیت محیط زیست در پایتخت باشد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری تهران در ادامه بر ضرورت آسیب شناسی آموزش های خانه های محیط زیست، جایگزینی استفاده پساب به جای آب چاه در آبیاری فضای سبز با هدف حفظ منابع آبی منطقه و‌ تامین منابع آبی پایدار، جمع آوری آبگرمکن های بلا استفاده در بوستان های منطقه تاکید کرد.

حسینی به دستورالعمل نحوه ارزیابى مناطق ٢٢ گانه بر اساس شاخص هاى جدید هم اشاره کرد و افزود: وضعیت محیط زیست مناطق بر اساس شاخص های تدوین شده و‌ کمی ارزیابی می‌شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/VJYcE

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا