اجتماعیشهری، جامعه

چهارمین مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار شهر تهران ، در منطقه ۱۱ افتتاح شد

اقتصاد جامعه؛شهردار منطقه ۱۱ از افتتاح نخستین مرکز تسهیل و توسعه کسب وکار ویژه مشاغل سیار ، بی‌کانون ، کارگران فصلی و ساختمانی این منطقه با هدف ایجاد اشتغال و ایجاد درآمد برای نیروی های متخصص و غیر متخصص خبر داد.

به گزارش  اقتصاد جامعه ، سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ در آیین افتتاح مرکز جهش با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) بر اشتغال و کار آفرینی در بیانیه گام دوم انقلاب، موضوع اشتغال و کار آفرینی و پرداختن به اقتصاد را از موضوعات مهم و کلیدی جمهوری اسلامی عنوان کرد.

موسوی با بیان این که موضوعات اجتماعی در حیطه کار آفرینی و کسب و کار از مهم ترین برنامه های مدیریت شهری در دوره جدید است؛ افزود: مطالبات مردمی و درخواست تسهیل در اشتغال و کارآفرینی نیز بر همین موضوع است که ما را بر آن داشت نسبت به راه اندازی مرکز جهش با همکاری سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران اقدام کنیم.

به گفته شهردار منطقه ۱۱ مهم ترین مأموریت مرکز جهش در نخستین مرحله تشکیل بانک اطلاعاتی و شناسایی کارگران فصلی ساختمانی و جویای کار است که با ارجاع آن ها به استارتاپ ها نسبت به توانمند سازی ، مهارت آموزی ، ارتقای مهارت های فردی ، رونق تولید و کسب و کار اقدام شود.

در ادامه سوده نجفی عضو شورای اسلامی شهر تهران در آیین افتتاح این مرکز با اشاره به اهمیت اشتغال جوانان، ترویج رویکرد کار آفرینی و استفاده از ظرفیت شرکت های خلاق و دانش بنیان را برای پیش گیری از آسیب های اجتماعی و ایجاد معیشت پایدار برای افراد کم برخوردار جامعه حائز اهمیت دانست.

بر اساس این گزارش نخستین مرکز تسهیل و توسعه کسب وکار ویژه مشاغل سیار، بی‌کانون ، کارگران فصلی و ساختمانی منطقه ۱۱ در همکاری با شرکت سانا گستر سبز (صاحب برند آچاره) که در راستای طرح ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی شهر تهران برای ارتقاء سطح مهارت های افراد و معرفی به بازار کار در شهر تهران فعالیت می کنند؛ با هدف ایجاد ارتباط مستقیم بین بازار کار و درخواست خدمات و ایجاد درآمد برای نیروی های متخصص و غیر متخصص که منجر به ایجاد اشتغال مولد و پایدار شود؛ روز دوشنبه ۲۵بهمن در آستانه ولادت حضرت امیر المومنین علی (ع) در منطقه ۱۱ افتتاح شد.
راه اندازی این مرکز در پاسخ به درخواست های متعدد مردمی در سطح مناطق برای پایدار سازی اشتغال و توسعه کسب وکار و مواجهه اصولی با گروه های کارجو، کسب وکارهای محله ای و مشاغل سیار و بی کانون از جمله کارگران فصلی و ساختمانی که نیازمند اتخاذ روش ها و الگوهای جدید بهبود و توسعه کسب و کار هستند؛ از سوی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در جهت اجرای مصوبات و آیین نامه های فوق طرح مراکز تسهیل و توسعه کسب وکار و کارآفرینی اجتماعی را در دستور کار قرار گرفت.
مرکز تسهیل و توسعه کسب وکار منطقه ۱۱ (جهش) در بزرگراه شهید نواب صفوی (جنوب به شمال ) ، بالاتر از پل خیابان قزوین ، نبش کوچه قطب واقع شده است.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/CTZfJ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا