اجتماعیشهری، جامعه

کاهش ۱۰ درصدی تولید پسماند در منطقه ۱۵

افتصاد جامعه؛ معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ گفت: با اجرای دو طرح «کاپ» و «شنبه ها بدون پسماند» میزان پسماند در جنوب شرق تهران نسبت به مدت مشابه ۱۰درصد کاهش داشته است.

به گزارش اقتصاد جامعه و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۵، علیرضا جعفری با اعلام این خبر افزود: طرح «کاپ» در راستای کاهش پسماند در ساختمان های اداری منطقه ۱۵ و شهرکهای خاورشهر و شاهد با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، مستمر در حال اجراست.

او با اشاره به اینکه این طرح در ۹۹ ساختمان اداری منطقه شامل ساختمان های تابعه شهرداری، پلیس راهور و بانک ها در حال انجام است افزود: تاکنون ۵۰ هزار و ۳۰ خانوار ساکن شهرکهای شاهد و خاورشهر نیز با این طرح آشنا شدند و مشارکت خوبی در اجرای طرح «کاپ» داشته اند.

جعفری گفت: این طرح با هدف تحقق فرهنگ تفکیک پسماند، کاهش حجم پسماند، استفاده از جایگزین های بادوام و مناسب بجای مواد یکبار مصرف، تغییر الگوی مصرف و نگرش شهروندان، استفاده مجدد از کالاهای قابل استفاده و در نهایت توسعه پایدار و حفظ منابع فعالیت می کند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در ادامه به اجرای طرح «شنبه های بدون پسماند» اشاره کرد و افزود: این طرح همزمان با همه گیری کرونا با ملاحظات بهداشتی آغاز به کار کرده است که میزان جمع آوری پسماند در این طرح ۱ تا ۲ تن در هفته است.

جعفری اضافه کرد: طرح مذکور با هدف مکانیزه نمودن عملیات تفکیک در مبداء و جمع آوری پسماند خشک با توجه به جنبه های زیست محیطی، بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی در منطقه به اجرا درمی آید و شهروندان پس از آموزش پسماندهای خود را به نزدیکترین غرفه بازیافت تحویل می دهند یا توسط خودروهای ملودی از درب منزل آنان جمع آوری می شود.

 

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/v35J3

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا