اجتماعیشهری، جامعه

کمک به ادامه تحصیل کودکان کار در مراکز پرتو منطقه ۱۵

‍اقتصاد جامعه؛ ۸۵۲ کودک بازمانده از تحصیل،. آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی به ویژه کودکان کار از خدمات پیشگیری، روانشناختی و توانمند سازی در مراکز پرتو منطقه ۱۵ بهره مند هستند.

به گزارش اقتصاد جامعه وبه نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه با اعلام این خبر افزود : در این راستا ۱۴۲ کودک در مرکز خاوران، ۱۷۰ کودک در مرکز صبح رویش، ۴۵۰ کودک در مراکز شکوفایی استعداد های کودکان اتابک و رضویه ۹۰ دانش آموز در مرکز شوش(یاران عشق) مشغول به تحصیل می باشند.

او با اشاره به وجود ۵ مرکز پرتو در منطقه ۱۵ گفت : این مراکز با مشارکت و همکاری سازمان های غیر دولتی تخصصی حوزه کودک مدیریت و راهبری می شود .

شهردار منطقه اضافه کرد: در مراکز پرتو خدماتی نظیر برگزاری کلاس های سواد آموزی، روانشناسی و مشاوره، مدد کار ی،کلاس های آموزشی هنری، توزیع صبحانه، یک وعده غذای گرم‌، کفش، لباس، و وسایل کمک آموزشی ارائه می شود .

او افزود: توزیع ۴۰۰ سبد ارزاق، انجام معاینات چشم پزشکی ۸۰ دانش آموز، ارائه مشاوره تحصیلی ، توزیع هزار پرس غذا گرم و توزیع اقلام بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی طی اردیبهشت ماه در مراکز پرتو انجام شده است.

بر اساس این گزارش، مراکز پرتو به منظور آموزش تحصیلی به کودکان بازمانده از تحصیل درمقاطع پیش دبستانی و دبستان تا نهم و کمک به ادامه تحصیل این کودکان در مدارس عادی بر پا شده است .

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/h3leJ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا