اقتصادی

کمیسیون‌های «فین‌تک» و «بانکداری دیجیتال» در نظام صنفی رایانه‌ای تهران تشکیل می‌شوند

علی آذرکار، دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فابانیوز، درباره فراخوان تشکیل کمیسیون «فین‌تک» در این سازمان، گفت: ۲ کمیسیون «فین‌تک» و «بانکداری دیجیتال» در سازمان نصر با هدف ایجاد لایه ارتباطی میان بخش خصوصی و حاکمیتی تشکیل خواهند شد.
وی با بیان اینکه همانند دیگر کمیسیون‌های سازمان نصر، کمیسیون‌های فین‌تک و بانکداری دیجیتال نیز به لایه ارتباطی بخش خصوصی با حاکمیتی تبدیل می‌شوند، تاکید کرد: این نیاز هم‌اکنون احساس می‌شود که یک صدای واحد از کسب‌و‌کارهای حوزه بانکی و مالی به لایه‌های حاکمیتی و دولتی برسد که طبیعتا حل و فصل آن نیز در این شرایط راحت‌تر می‌شود.
وی درباره روند تشکیل این کمیسیون‌ها نیز گفت: کمیسیون‌های مختلف سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور همواره در تلاش بوده که حوزه‌های مختلفی را پوشش دهند، اما در حوزه‌های مربوط به موضوعات بانکی خلاء داشتیم و قرار بود اوایل سال گذشته با فین‌تک‌ها این فضای خالی را پر کنیم.
وی افزود: طبق رایزنی‌هایی که با شرکت‌های فعال در این حوزه داشتیم، این مساله تا اندازه‌ای تغییر کرد و قرار بر این شد که طیف گسترد‌ه‌تری از بخش‌های مختلف متصل به یکدیگر را در سازمان داشته باشیم.
آذرکار تاکید کرد: اوایل سال جاری جلسه همفکری را با مدیران عامل برخی از شرکت‌های پرداختی برگزار کردیم و قرار بر این شد که ۲ کمیسیون را در سازمان نصر تشکیل دهیم. نخست کمیسیون فین‌تک برای پرداخت‌یارها و استارتاپ‌های این حوزه و دیگری کمیسیون بانکداری دیجیتال.
وی افزود: کمیسیون بانکداری دیجیتال، شامل تامین‌کنندگان اصلی این حوزه هستند که شامل شرکت‌هایی که کربنکینگ یا سخت‌افزار و نرم‌افزارهای این حوزه را تولید می‌کنند، می‌شوند. بنابراین تصمیم نهایی این شد که دو کمیسیون جداگانه در این حوزه تشکیل شود چرا که هرکدام مشکلات و چالش‌های خاص خودشان را داشتند.
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران همچنین گفت: قرار شد این ۲ موضوع را به فراخوان بگذاریم و روز گذشته فراخوان آن منتشر شد و فعالان این حوزه ۳ هفته برای ثبت‌نام مهلت دارند و ما طبق روال تشکیل کمیسیون‌ها این کار را انجام می‌دهیم.
آذرکار گفت: مثل هرکسب و کار دیگری، استارتاپ‌های حوزه بانکی و مالی نیز یک سری مشکلات دارند، از مشکلات تعرفه‌ای و بیمه تا مشکلات مربوط به حوزه‌های استارتاپی، شرکت‌های جدید و بحث‌های رگولاتوری که برای برطرف کردن آنها نیاز است با مراجع دیگری از جمله بانک مرکزی هماهنگ شوند.
آذرکار گفت:  ساختار کمیسیون ظرفیت ۲۱ کرسی را در خود جای داده است که طبق فرایند انتخابات اعضای آن مشخص می‌شوند، از لایه حاکمیتی عضو ثابت در این کمیسیون نداریم و نمایندگان نهادهای حاکمیتی به شکل مدعو یا مهمان در این جلسات حضور دارند.
سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران از تمامی فعالان و شرکت‌های استارت‌آپی فعال در حوزه فین‌تک برای مشارکت در تشکیل کمیسیون فین تک و بانکداری دیجیتال دعوت کرده است. در همین راستا نیز سازمان نصر در فراخوانی مقرر کرده که متقاضیان تا پایان وقت اداری ۲۲ خرداد ماه سال ۹۸ فرم درخواست عضویت در این کمیسیون را ثبت کنند.
لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/OGyLz

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا