اجتماعیشهری، جامعه

گلپایگانی:ویژگی منحصر به فرد سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران خاطره‌سازی برای مردم است

‍‍ ‍‍ اقتصاد جامعه؛ عبدالرضا گلپایگانی، ویژگی مهم سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران را خلق خاطره‌ دانست که برای شهروندان به یادگار خواهند ماند.
به گزارش اقتصاد جامعه وبه نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در بازدید از نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران گفت: سمپوزیم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران این روزها، نهمین دوره خود را در مجموعه فرهنگی عباس آباد سپری می‌کند که از جنبه‌های مختلفی حائز اهمیت است. منطقه گردشگری عباس آباد، امسال در سازمان جهانی گردشگری به عضویت پذیرفته شد و یکی از مکان‌های شهر تهران است که جنبه بین‌المللی در زمینه گردشگری پیدا کرده است. از سوی دیگر قصد داریم از آثاری که در سمپوزیوم‌های مجسمه‌سازی تهران خلق شده، موزه مجسمه را در اراضی عباس آباد به مردم تهران هدیه دهیم.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: مجسمه‌سازی هنری است که از ابتدای حضور انسان بر کره خاکی همزاد آدمی بوده و انسان‌ها دوست داشتند با ابزاری که در اختیارشان هست، احساسات و خواسته‌هایشان را با بیان هنری ارائه دهند. مجسمه‌سازی و پیکره‌تراشی در ایران هم سابقه دیرینه‌ای دارد و آنچه که از روزگاران گذشته برای ما به یادگار مانده، نشان از روح هنرمندانه ایرانی دارد که آثار ماندگاری را برای هنر جهان خلق کرده است. تداوم آفرینندگی در چارچوب مجسمه‌سازی کشور نیز حتما به تقویت فرهنگ بصری مردم کمک خواهد کرد.
وی افزود: ویژگی منحصر به فرد سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران این است که در آن یک هنر مردمی آفرینش می‌شود و برای شهروندان حتما در کنار این آثار، خاطره‌هایی خلق خواهد شد که برای آنها به یادگار خواهند ماند.
گلپایگانی در ارزیابی خود از آثار نهمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران گفت: هنرمندانی از کشورهای مختلف در این رویداد هنری شرکت کرده‌اند و آثار آنها در کنار هم نشان می‌دهد در خیلی از آثار ما با خروجی مشترک و وحدت و اشتراکی که بین مردم جهان و فرهنگ‌های مختلف وجود دارد، روبرو هستیم. احتمالا کسانی که در آینده از این آثار بازدید می‌کنند، خواهند دید که هرکدام از این مجسمه‌ها با وجود گویش خاص فرهنگ خالق‌شان، ولی جنبه‌های مشترکی بین آثار وجود دارد که این وجوه نشان از فطرت پاک و خدایی درون آدم‌ها دارد. فطرتی که همه را در یک وجوهی مشترک کرده و انتزاع و خلاقیت را برای آدمی به عنوان یکی از ویژگی‌ها قرار داده است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پایان گفت: من برای همکارانم در سازمان زیباسازی شهر تهران آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم که این رویداد هنری که نهمین دوره‌اش برگزار شد، همچنان ادامه پیدا کند و محلی شود برای پیوند هنرمندان ایرانی و هنرمندانی که از کشورهای دیگری به تهران می‌آیند.
 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/Fvzys

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا