اجتماعیشهری، جامعه

یگانه: عملکرد شهرداری در حوزه آسیب‌های اجتماعی  موفق‌ و قابل دفاع است

اقتصاد جامعه؛ معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه به اعتقاد بسیاری از فعالین حوزه مدنی و نهادهای حاکمیتی، شهرداری تهران در حوزه آسیب‌های اجتماعی از موفق‌ترین دستگاه ها بوده است، گفت: استرداد لوایح به معاونت زمان زیادی می‌برد و بهتر است اصلاحات در جزئیات صورت بگیرد؛ نه کلیات.
به گزارش اقتصاد جامعه وبه نقل از روابط‌عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمدرضا جوادی یگانه امروز در صدوهفتادوچهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن مخالفت با استرداد لایحه سند جامع رفاه اجتماعی شهرداری تهران گفت: ما نباید نقطه قوت شهرداری را به نقطه ضعف‌تبدیل کنیم. باید توجه کنیم که لایحه سند جامع رفاه اجتماعی را کسی تدوین کرده که اکنون رئیس انجمن علمی رفاه اجتماعی است. بنابراین روی این لایحه به صورت تخصصی کار شده است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه گفت: شهرداری در حوزه اقدامات موثر برای ساماندهی  آسیب‌های اجتماعی رتبه اول را داراست. پس گرفتن لایحه زمان زیادی می‌برد. پیشنهاد ما این است که در حوزه آسیب‌های اجتماعی تغییر رویکرد داشته باشیم اما این تغییرات فقط شامل اصلاحات در جزئیات باشد نه کلیات.
وی افزود: رویکرد شهرداری در موضوعاتی همچون ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی ، مدیریت گرمخانه‌ها و مانند این، همکاری با نهادهای مدنی و به ویژه بهره گیری از ظرفیت سمن های تخصصی است .
جوادی یگانه افزود: بر اساس بررسی های کارشناسی ما، رویکرد برنامه سوم شهرداری تهران با برنامه دوم در حوزه آسیب‌های اجتماعی آن قدرها تفاوت نمی‌کند که لازم باشد استرداد لایحه صورت بگیرد. معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در پایان تاکید کرد: درخواست ما از کمیسیون این است که اجازه دهد تا ما نظرمان را اعلام کنیم و بعد بر اساس نظرات کمیسیون اصلاحات را در لایحه اعمال کنیم چراکه اصلاح لایحه نسبت به استرداد آن زمان کمتری می‌برد.
گفتنی است، در نهایت پیشنهاد مرتضی الویری، عضو شورای شهر تهران مبنی بر استرداد لایحه سند جامع رفاه اجتماعی به کمیسیون برای بررسی تخصصی و برگشت آن به صحن ظرف یک ماه به رای گذاشته شد و با ۱۰ رای موافق از ۱۹ نفر از حاضرین به تصویب رسید

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/PJaBd

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا