اجتماعیشهری، جامعه

۱۵۰ پروژه شهری در لیست انتخاب شهروندان

جامعه اقتصادی ؛ محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶، در جلسه ستاد اجرائی طرح بودجه ریزی #من_شهردارم۲ بیان داشت: از اهداف مهم اقدامات شهرداری در این دوره مردمی سازی مدیریت شهری است که در راستای تحقق آن من شهردارم سال گذشته اجرایی شد که با شرکت کردن شهروندان در این طرح بیش از ۱۵۰ پروژه در لیست انتخاب شهروندان قرار دارد.

به گزارش  جامعه اقتصادی و به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، وی با اشاره به اینکه منطقه ۱۶ نیز در سال ۱۴۰۱، ۱۶۷ پروژه را با مبلغ ۶۵۰ میلیارد ریال اجرایی کرد، در سال ۱۴۰۲، ۸۰ پروژه نهایی با رقم ۶۳۸ میلیارد و پانصد میلیون ریال نهایی شد گفت: در راستای تدقیق پروژه های شهری بر مبنای طرح من شهردارم در گام اول بهره گیری از نظرات شهروندان جهت هم راستا کردن اهداف مد نظر بوده تا در بخش هایی مانند عدالت اجتماعی، آموزش شهروندی و افزایش کارایی اثرگذاری داشته باشد، در دوره دوم بخش جدیدی به نظرسنجی اضافه شده است (آیکونی برای ثبت پیشنهادات جدید اضافه شده که شهروندان می توانند برای محله‌ی خود پیشنهادات جدیدی ثبت کنند) و اجرای دقیق طرح #من_شهردارم۲ به بسیج کردن همه ظرفیت های محلات نه گانه نیازمند است و ثبت پیشنهادات در سامانه اجرا شده است.

وی با تأکید بر اینکه تعیین سفیران همکار و داوطلب اولین گام در اجرای این طرح است که باید به فوریت انجام شود افزود: بر اساس نظام نامه دبیرخانه بودجه ریزی مشارکتی طرح، وظایف اعضاء ستاد اجرایی اطلاع رسانی و تشویق شهروندان در مشارکت به صورت حضور میدانی در اماکن و فضاهای عمومی است.

سالاری پور با اشاره به اجرای این طرح در راستای باور مدیریت شهری مبنی بر محوریت مشارکت شهروندان و تحقق شعار برنامه ریزی توسط مردم به جای برنامه ریزی برای مردم گفت: نواحی شش گانه جهت اعلام نقاط مهم، پر تردد و پر جمعیت محلات خود جهت نظرسنجی به همراه اسامی سفیران متولی هر بلوک را به معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی اعلام نمایند.

او خاطرنشان کرد: جلسات متعددی با حضور معاون و مدیران حوزه اجتماعی و فرهنگی منطقه در راستای همکاری های لازم جهت استفاده از ظرفیت های مساجد، مدارس، مراکز فرهنگی، مجموعه‌های ورزشی، مراکز کارآفرینی، سرای محلات، هیئات با توجه به فرا رسیدن ایام فاطمیه برگزار شده و جلسه‌ای هم با حضور هیئت امنا و معتمدین محلات برای همکاری و تعاملات لازم برگزار می شود و فاز اول دومین دوره از طریق سامانه پیامکی، همچنین نصب بنر در سطح منطقه، ساختمان های ستادی منطقه، نواحی و سرای محلات وصفحات فضای مجازی بله، واتساپ، اینستاگرام و … اطلاع رسانی شده است.

شهردار منطقه۱۶ در پایان گفت: تبلیغات محیطی برای فاز دوم توسط روابط عمومی برای استفاده از ظرفیت های منطقه انجام می شود، زیرا پیشنهادات و رأی شهروندان در پیشنهادات بودجه سال ۱۴۰۳ نقش بسزایی دارد.

شایان ذکر است؛ بعد از جلسه احکام اعضای ستاد اجرائی طرح #من_شهردارم۲ از سوی شهردار منطقه تسلیم اعضا شد.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/zLNAs

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا