اقتصادیراه و کشاورزی

۱۷ میلیارد تومان سرانه دانش‌آموزی به حساب مدارس عشایری واریز شد

اقتصادجامعه؛معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از واریز ۱۷ میلیارد تومان سرانه دانش‌آموزی به حساب مدارس عشایری خبر داد.

به گزارش اقتصاد جامعه وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران ، رضوان حکیم‌زاده با اعلام این خبر گفت: پس از احصای شماره حساب مدارس ثابت، سیار و نیمه سیار عشایری با اهتمام دفتر برنامه، بودجه و مدیریت منابع وزارت آموزش و پرورش برای اولین بار ۱۷ میلیارد تومان سرانه دانش‌آموزی به حساب مدارس عشایری واریز شد.

وی این اقدام را گامی موثر در جهت اجرای “اساسنامه مدارس عشایری” دانست و افزود: طبق ماده ۱۵ اساسنامه مدارس عشایری، سرانه اعتباری دانش‌آموزان این مدارس به صورت ویژه و حداقل به‌ میزان سه برابر مدارس عادی تعیین شده و در اولویت پرداخت قرار می‌گیرد.

حکیم‌زاده گفت: این مبلغ به حساب پنج هزار و ۷۳۳  مدرسه عشایری در ۲۵ استان کشور واریز شده و استان آذربایجان غربی با ۲.۹ میلیارد تومان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تعداد دانش‌آموزان عشایری را  ۲۱۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر شش هزار مدرسه عشایری با  ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس در کشور تشکیل می‌شود که ۷ هزار کلاس، کلاس‌های چند پایه است.

حکیم‌زاده خاطرنشان کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا، مدارس عشایری به دلیل پراکندگی جغرافیایی و تعداد کم دانش‌آموزان، دایر است و دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و برنامه‌های آموزشی و تربیتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/DF5rd

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا