اجتماعیشهری، جامعه

‍ بازدید مسجد جامعی از مجتمع پردازش و دفع آرادکوه سازمان مدیریت پسماند

 

 

اقتصاد جامعه؛ به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، آقایان دکتر احمد مسجد جامعی و دکتر خلیلی آبادی اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به همراه مهندس عبدلی مدیرعامل سازمان با حضور در مجتمع‌ پردازش و دفع آرادکوه از عملیات تفکیک، پردازش و دفع پسماندهای ورودی به این مرکز دیدن کردند.

در این دیدار که حدود ۵ساعت به طول انجامید؛ حاضران از خطوط پردازش پسماندهای خانگی، سایت هوادهی، سایت تولید کمپوست از پسماندهای آلی، سامانه ریجکت سوز و سلول دفن بهداشتی واقع در مجتمع آرادکوه سرکشی کرده و در جریان نحوه مدیریت پسماند پایتخت قرار گرفتند.

در این بازدید، مهندس عبدلی ضمن ارائه توضیحات پیرامون فرآیند مدیریت پسماند در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه، تصریح کرد: پسماندهای ورودی به این مرکز پس از جداسازی در سالن های پردازش به سه دسته پسماندهای تر، خشک ارزشمند و خشک غیر ارزشمند، تقسیم بندی شده و هریک راهی مرحله دفع اختصاصی خود می گردند؛ به طوری که پسماندهای تر برای تبدیل به کود کمپوست گرانوله غنی شده رهسپار سایت کمپوست می‌شوند. پسماندهای خشک ارزشمند نیز به صنایع تبدیلی و بازیافت تحویل و پسماندهای خشک غیر ارزشمند هم در سامانه ریجکت سوز به عنوان سوخت مورد مصرف قرار می گیرند.

در ادامه اعضای شورای شهر نیز با ابراز خرسندی از نحوه فعالیت‌ سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، یادآور شدند: مشکلاتی در حوزه مدیریت پسماند وجود دارد که باید با رسیدگی بیشتر مسوولان مرتفع گردد؛ به طوری که توجه بیشتر به امر فرهنگسازی در زمینه تفکیک در مبدا و بهره‌مندی از شیوه‌های نوین مدیریت پسماند از جمله این موارد است.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/aecJV

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا