اجتماعیشهری، جامعه

‍ ‍ انعقاد تفاهم نامه احیای باغ زیتون محله باغ آذری

 

اقتصاد جامعه؛ ???? شهردار منطقه ۱۶ از انعقاد تفاهم نامه احیای باغ زیتون محله باغ آذری در راستای توسعه گردشگری، توجه به پروژه های محله محور، اشتغالزایی و ایجاد امنیت اجتماعی در محله خبر داد.

به گزارش اقتصاد جامعه وبه نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، با حضور پورنصر شهردار منطقه ۱۶، حاجی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ، معاونین و مدیران ، شهردار ناحیه ۶ و نماینده دفتر توسعه محله باغ آذری نشست انعقاد تفاهم نامه احیای باغ زیتون محلی برگزار شد.

پیمان پورنصر شهردار منطقه با تاکید به اهمیت پروژه های محله محور و توسعه گردشگری در محلات اظهار داشت : پروژه باغ زیتون یکی از پروژه های منحصر به فرد در سطح شهر تهران است که با راه اندازی غرفه ها در جوار این باغ می توانیم ظرفیت جمعیت پذیری این مکان و با حضور شهروندان ارتقای امنیت را نیز در آنجا بالا ببریم.

شهردار منطقه ۱۶ خاطر نشان کرد: این پروژه با توسعه گردشگری می تواند به عنوان محرکی برای رشد و توسعه محله باغ آذری فعالیت کند و توسعه گردشگردی به ویژه در محله های کم برخوردار، عامل موثری برای رونق اقتصادی و اجتماعی می‌شود.

علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز خاطر نشان کرد: رویکرد مداخله در این طرح استفاده از ظرفیت مردم و گروه های مردمی و توانمندسازی آنان در جهت مشارکت در احیاء باغ زیتون و استفاده مطلوب از این فضاست، این باغ با مساحت حدود ۶۴۰۰ متر در بوستان میثاق و با مساحت تقریبی ۵/۸ هکتار است که حدوداً ۶۰۰ اصله درخت زیتون با سن حدودی ۲۵ سال را در خود جای داده است.

در پایان جلسه، ضمن ارائه گزارشی جامع و کامل توسط نماینده دفتر توسعه محله باغ آذری، تفاهم نامه مشترک سازمان نوسازی شهر تهران و شهرداری منطقه ۱۶ امضاء شد.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/UMP73

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا