اجتماعیشهری، جامعه

تلاش می‌کنیم خانه قرآنیان در ماه رمضان افتتاح شود

.اقتصاد جامعه؛پیروز حناچی، شهردار تهران شب گذشته با حضور در مراسم جزءخوانی قرآن کریم که در برج میلاد به همت شورای عالی قرآن و با حضور قاریان برجسته کشور برگزار می‌شود، گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان دوستان زحمت کشیدند و ختم قرآن را در مرتفع‌ترین نقطه تهران در برج میلاد ضبط می‌کنند. این کار قطعاً یکی از کارهای ماندگار است و این لحن خوش و تجوید کامل به یادگار خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد جامعه، حناچی در پاسخ به این سؤال که چه میزان معتقدید مباحث فرهنگی باید در تهران صنف و خانه مستقل داشته باشند و به صورت حرفه‌ای توسط فعالان متخصص همان حوزه مدیریت شوند؟ گفت: بی شک یکی از نقاط تأثیرگذار در کلان‌ شهرهای کشور، توسعه مراکز فرهنگی در حوزه‌های مختلف است. حوزه قرآن، ترویج ادبیات قرآنی و دانش قرآنی نیز طبیعتاً شامل این موضوع است و جزو برنامه‌های ما نیز قرار دارد.

او همچنین اظهار کرد: عمده کارهای فرهنگی و قرآنی صورت گرفته در سراهای محلات است اما امشب به فعالان قرآنی قول دادیم که مکان و امکاناتی ثابت که در طول سال محل اجتماع قرآنیان باشد را فراهم کنیم.

حناپی درباره پردیس امام هادی(ع) به عنوان خانه قرآنیان و کتابخانه تخصصی قرآن که ساخت آن انجام شده اما افتتاح آن با مشکل مواجه شده است گفت: دستور پیگیری این موضوع را بنا به پیگیری یکی از اعضای شورای شهر داده‌ام. باید تلاش کنیم؛ ما الگویی در نحوه اداره خانه‌های فرهنگی در سطح شهر داریم که این خانه‌ها در عین اینکه جزو املاک شهرداری است اداره آن با هیئت امنایی که ترکیبی از اهل فن همان موضوع است انجام شود. به طور قطع راه‌اندازی خانه قرآنیان هم یکی از مواردی است که وظیفه ماست و منتی در انجام آن نیست.

شهردار تهران در پایان تاکید کرد: تلاش می‌کنیم خانه قرآنیان در ماه رمضان که بهار قرآن است افتتاح شود.
در این مراسم سیدحسین موسوی‌بلده، رئیس شورای عالی قرآن شهرداری تهران، محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و جمعی دیگر از فعالان قرآنی موضوعات قرآنی شهر تهران را با شهردار تهران در میان گذاشتند.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/jbGCg

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا