اجتماعیشهری، جامعه

آموزش بیش از ۴۵۰۰ شهروند منطقه۱۳ در راستای اجرای طرح نوماند

جامعه اقتصادی؛همرمان با مرحله اجرایی طرح جدید جمع‌آوری پسماند در شهر تهران با عنوان نوماند ، ۴ هزار و ۵۰۰ شهروند منطقه ۱۳ با این طرح آشنا شدند.
به گزارش جامعه اقتصادی و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمدهادی علی احمدی، شهردارمنطقه با اشاره به آموزش طرح نوماند به منظور ساماندهی، ارتقاء کمی و کیفی وضعیت تفکیک پسماند از مبدا در مراکز مسکونی، تجاری و عمومی از ابتدای آذرماه گفت : با فعالیت آموزشگران بازیافت ، ۴۵۰۰ نفر از شهروندان در مراکز مسکونی، تجاری و عمومی با نرم افزار نوماند و نحوه اجرای طرح آشنا شدند.
وی افزود: در این راستا نیز یک هزار و ۱۰۰ نفر از شهروندان با نصب اپیلیکیشن شهرزاد همزمان با آموزش به این سیستم دسترسی پیدا کردند.
شهردارمنطقه۱۳ با اشاره به تداوم این طرح در محلات افزود: آموزشگران به طور مستمر به درب مراکز مسکونی، تجاری و عمومی مراجعه و نسبت به معرفی، ثبت نام و عضو گیری نرم افزار برای ارائه خدمات جمع آوری پسماند خشک از مبدا اقدام می کنند.
محمد هادی علی احمدی با تاکید بر اینکه آموزش تفکیک زباله از مبدا در رده‌های پایه سنی نقش موثری در مدیریت بهینه پسماندهای شهری دارد، اظهار داشت: آموزش این طرح به دانش آموزان مدارس نیز اجرایی شده و در این راستا، دانش آموزان مدارس ۱۵ خرداد و عماد نیز آموزش دیدند.
وی خاطر نشان کرد: شهروندانی که مسئولانه در منازل اقدام به تفکیک پسماند می کنند، اما برای تحویل آنها دچار مشکلاتی ازجمله فاصله از غرفه پسماند هستند، می‌توانند با نصب این نرم افزارکاربردی (اپلیکیشن) در تمامی نقاط شهر به‌ راحتی پسماند خشک خود را تحویل دهند.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/E4tOB

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا