اجتماعیشهری، جامعه

مدیرعامل شرکت متروی تهران خبرداد:

اختصاص ۷۷ میلیون دلار ارز توسط دولت برای ساخت واگن

جامعه اقتصادی ؛ مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت:دولت هم ۷۷ میلیون دلار ارز برای ساخت این قطار در نظر گرفته است. و دقیقا از زمانی که رئیس جمهور قول دادند، تولید قطار را شروع کردیم

به گزارش اقتصادی جامعه ؛محسن هرمزی مدیرعامل شرکت متروی تهران ظهر امروز در گردهمایی تولیدکنندگان داخلی پروژه تولید انبوه قطار مترویی ملی در جمع خبرنگاران گفت:اتفاق بزرگی با کمک دولت رخ داد و این اتفاق ثمره تلاشی بوده که همه اجزای جمهوری اسلامی فارغ از هر نوع تفکر سیاسی آن را انجام دادند.

وی با اشاره به سابقه برنامه‌ریزی برای تولید قطار ملی گفت: این اتفاق از مدیریت گذشته شروع شد و ما نگذاشتیم این اتفاق روی زمین بماند و به همین دلیل مدیریت شهری ششم و دولت سیزدهم این موضوع را تکلیف کردند برای خود که این پروژه را به ثمر برسانند.

هرمزی اضافه کرد: اینکه امروز قطار ملی مجوز سیر ایمن گرفته حاصل همین تفکر است. بدنه رام اول قطار رنگ شده و بدنه دوم و سوم آن نیز وارد سالن مونتاژ شده و تولید انبوه آن نیز آغاز شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد این پروژه توسط متخصصان داخلی انجام خواهیم داد و دولت هم ۷۷ میلیون دلار ارز برای ساخت این قطار در نظر گرفته است. ما قرارداد‌ها را نهایی می‌کنیم و ابلاغ کار انجام می‌شود و دقیقا از زمانی که رئیس جمهور قول دادند، تولید قطار را شروع کردیم.

هرمزی در پایان سخنانش گفت: حدود سی درصد ما به ازای هر واگن صرفه‌جویی ارزی خواهیم داشت و با قولی که تولیدکنندگان دادند با همین شیبی که در حال حرکت هستیم سال آینده اولین رام قطار تولید انبوه شده را در دسترس داریم، قطاری که امروز تست شده نیز در خط پرند استفاده خواهیم کرد.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/SIpbx

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا