دسته بندی نشده

افتتاح نخستین خانه شهر شهرداری تهران در منطقه ۱۰

جامعه اقتصادی:شهردار منطقه ۱۰ از افتتاح نخستین خانه شهر شهرداری تهران در محله هفت چنار این منطقه خبر داد.*

به گزارش جامعه اقتصادی و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ نخستین خانه شهر شهرداری تهران در محله هفت چنار با حضور حمیدرضا داوری مدیرکل اقتصاد خانواده و توسعه کارآفرینی شهرداری تهران، پارسا گوهری دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار کشور و با همراهی مهدی اخ الصنایع‌ شهردار منطقه ۱۰ و جمعی از معاونان و مدیران شهری این منطقه افتتاح شد.
شهردار منطقه ۱۰ در آیین افتتاح نخستین خانه شهر شهرداری تهران در محله هفت چنار و در حاشیه بازدید از مرکز توسعه کسب و کار و کارآفرینی اجتماعی با بیان اینکه کارآفرینی و خلاقیت در کسب و کار، مهمترین راه برای اشتغالزایی جوانان است، گفت: موضوع اشتغال موضوع مهمی است که در جامعه باید بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: با افتتاح خانه شهر شهرداری تهران در محله هفت چنار، ۱۵ واحد کارآفرین در زمینه های پرورش قارچ، خیاطی و… مشغول به فعالیت می‌شوند.

اخ الصنایع‌ بیان کرد: همچنین برای آشنایی بیشتر نسل جدید با راه‌اندازی کسب کارهای نوین و دانش‌بنیان و چالش‌های کارآفرینی هر هفته همایش «سه‌شنبه‌های کارآفرینی» در مجتمع شهید غنی‌پور در این منطقه برگزار می شود و صاحبان کسب و کار و سایر افراد درباره موضوعات مرتبط با حوزه کارآفرینی به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.
شهردار منطقه ۱۰ گفت: در حاشیه نخستین دوره کارآموزی در مرکز توسعه کسب و کار و کارآفرینی اجتماعی «سه‌شنبه‌های کارآفرینی» در سال جاری، میزهای خدمت خانه شهر با موضوعات مختلف بیمه سلامت، ثبت نام مسکن، خدمات ورزشی، خدمات سلامت محور و … به ارائه خدمت پرداختند.
وی ادامه داد: با افتتاح خانه شهر محله هفت چنار، خدمات تعریف شده در قالب ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار از جمله بیمه سلامت، تسهیلات اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه ای رایگان، خدمات بهداشتی و سلامت، موضوعات بیماران صعب العلاج و… توسط زیرساخت مذکور قابل ارائه است.
اخ الصنایع با اشاره به آموزش و کسب مهارت ۴۰ معلم از نحوه استفاده از ظرفیت فضای مجازی گفت: سال گذشته در حوزه دانش آموزی حدود ۱۲۰ دوره کارآموزی در مرکز کسب و کار خانه شهر برگزار شد، همچنین ۴۰۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران از این آموزش ها بهره مند شدند.
شهردار منطقه ۱۰ گفت: امسال هم در حوزه دانش آموزی و در قالب زنگ کارآفرینی برنامه‌های متعددی پیش بینی شده است و مقرر شده در حوزه کارآفرینی دانش آموزی به صورت تخصصی مباحث را آموزش دهیم.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/n6nzz

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا