اجتماعیاقتصادیتجارتگردشگری

تفریحات لب کارون کدامند؟

اقتصاد جامعه؛ رودخانه‌ کارون یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری استان خوزستان و شهر اهواز است. به گواه اسنادی که از تاریخ‌نویسان از سال‌های دور باقی مانده است، تمدن‌های اولیه همگی در حاشیه‌ این رودخانه‌ی وسیع شکل گرفته‌اند. کارون، پرآب‌ترین و با ۹۵۰ کیلومتر طول، طولانی‌ترین رودخانه‌ی ایران است. جالب است بدانید که کارون، تنها رودخانه‌ی کشورمان است که در بخش‌هایی از آن امکان رفت و آمد قایق‌های باری وجود دارد و کشتی‌های می‌توانند از طریق آن به اوقیانوس متصل شوند.
این رودخانه در شعر و موسیقی و فرهنگ محلی بسیار پررنگ است و حتی اگر ساکن این استان هم نباشید، بی‌شک آهنگ‌ها و ترانه‌های بسیاری را با محوریت آن و به طور مشخص «لب کارون» شنیده‌اید. از ملک‌الشعرای بهار گرفته تا فریدون توللی و فروغ فرخزاد، درباره‌ی این رودخانه قصیده‌هایی سروده‌اند که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست. اگر گذرتان به این دیار و شهر افتاد، حتما سری به لب کارون بزنید و حضور در این جغرافیا را تجربه کنید.
خرید بلیط هواپیما اهواز به تهران و یا از مقصد هر شهر دیگری از طریق سایت و اپلیکیشن علی بابا مهیاست. لب کارون و باقی مقاصد گردشگری این شهر، فرصت خوبی برای طی کردن یک تعطیلات جذاب و بیادماندنی‌ست. همچنین می‌توانید بلیط هواپیما لحظه آخری به اهواز به تهران را نیز از علی بابا تهیه کنید تا سفری ارزان‌تر و مقرون به صرفه در پیش داشته باشید. همچنین اگر قصد بازگشت با اتوبوس یا قطار را دارید، سایر انواع بلیط اهواز به تهران نیز از طریق علی بابا قابل تهیه است.
کارون دیروز، کارون امروز
رودخانه‌ی کارون نقش مهمی در اقتصاد و فرهنگ شهر اهواز، استان خوزستان و حتی کشورمان ایران دارد. بندرگاه اهواز که زمانی یکی از مهم‌ترین شریان‌های حمل و نقل کالا در ایران بوده است، که متاسفانه به دلیل احداث سدهای متعدد در مسیر آن، از عمق آن کاسته شده و عملا عبور و مرور کشتی‌های باری از طریق آن میسر نیست. همچنین به دلیل سرریز شدن فاضلاب شهری در این رودخانه‌ی کهنسال، شفافیت گذشته‌ خود را ندارد و تا حدودی از فروغ آن کاسته شده است. با این‌حال، هنوز هم لب کارون یادآور خاطرات خوش گذشته است و کماکان یکی از مهمترین تفرجگاه‌های این شهر به حساب می‌آید. خیلی بعید است که هنگامه‌ غروب خورشید، این ساحل را خلوت بیابید وهمیشه، جنب‌وجوش در کرانه‌ی این رودخانه برقرار است.
لب کارون، گزینه‌ی مناسبی برای گذراندن یک پسینِ دلچسب و جذاب است. در ادامه‌ی این مطلب با برخی از تفریحات ساحل کارون آشنا می‌شوید.
قایق سواری کنید
نظیر سواحل شمالی کشور، در ساحل کارون هم امکان قایق‌سواری تفریحی مهیاست. منظره‌ جذاب پیرامون این رودخانه‌ چشم‌انداز و پل معروف آن، مکان مناسبی برای تجربه‌ی قابل سواری‌ست و می‌توانید دقایقی را روی این رودخانه‌ی پر ماجرا سپری کنید. اگر خواستید سوار قایق شوید، جلیقه نجات را فراموش نکنید و چندتایی هم عکس یادگاری هم بگیرید!
بستنی یا بلال بخورید
بستنی فروشی‌های اطراف رود را دست کم نگیرید. برخی از آن‌ها روی گاری و برخی در کیوسک‌ها منتظر ارائه‌ی بستی‌های سنتی و جذابی به شما هستند که می‌تواند در گرمای شهر اهواز، طبع‌تان را خنک و حال‌تان را بهتر کند. علاوه بر بستی، اگر هوس شیربلال تازه کردید هم، احتمالا می‌توانید آن‌را هم تجربه کنید.
عکاسی کنید
لازم نیست که عکاس حرفه‌ای باشید و یا به دوربین‌ خاصی همراه‌تان باشد تا عکس‌های جذابی بگیرید. . بازی نور و جلوه‌های لب ساحل، همچنین وجود پل سفید می‌تواند سوژه‌های خوبی برای عکاسی باشند و این امکان را دارید مهارت خودتان را در این عرصه به چالش بکشید.
تفریحات لب کارون کدامند؟
غروب را تماشا کنید
بهترین زمان برای سپری کردن زمان در کنار کارون هنگامه‌ی غروب خورشید است. رفت‌آمد زیاد چیزی از آرامش آن کم نمی‌کند. نیمکتی پیدا کنید و به غروب خورشید و تلاطم رودخانه دل بسپارید و از آن لذت ببرید. اگر تنها هستید، احتمالا کتاب خواندن گزینه‌ جذابی برای‌تان خواهد بود.
نگاهی به شهر اهواز
اهواز یکی از کهن‌ترین و وسیع ترین شهرهای ایران است و تاریخ آن به دوران تمدن ایلامی بازمی‌گردد. نام این شهر پیش از این «تاریانا» بوده است که بعدها توسط هرمز اردشیر تغییر می‌یاید. بزرگترین شرکت‌های حفاری و تولیدکننده‌ نفت خام در این شهر مستقرند و از همین حیث، اهمیت آن‌را برای اقتصاد کشور دوچندان می‌کند. رود کارون از میانه‌ی این شهر می‌گذرد و جغرافیای آن را به دو بخش شرقی و قبلی تقسیم می‌کند. سرای عجم، خانه‌ی دادرس، بنای معین التجار و میدان چهارشیر از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند که در دوره‌های مختلف تاریخی بنا شده‌اند.
سفر به اهواز با علی بابا
اگر قسمت عزیمت به اهواز را دارید، امکان تهیه بلیط هواپیما به این شهر از طریق علی بابا برای‌تان میسر است. پرواز اهواز به تهران حدود یک ساعت به طول می‌انجامد.
 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/n3RXe

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا